Biz esim ve kizimla tasi taragi satip Almanyaya yerlestik. 3 ay oluyor. su 3 ayda ulkemizdeki bozukluklari, huzursuzlugu, duzensizligi ve gecim zorluklarini o kadar net gorduk ki. İstanbulda 4 sene yasadik. Taksiye binmek sorun, toplu tasima sorun yok bebek arabani kapat yok kucagina cocugu al hele bi de elin kolun doluysa cocukla cikmak resmeb iskence. uyuyan cocugun rahatini boz kaldir arabasindan bilmem ne.. sokakta rahatla yuruyemiyoruz bile. gec saat olsa trafige kalacagim diye disari cikamazsin. burada korna sesi bile toplasan 5 kere duymadik toplu tasima inanilmaz rahat. insanlar kopekleriyle bile biniyorlar ve cok saygililar. amacim ulkemi kotulemek degil. ama saygi ve hosgoru cok farkli yasaniyor turkiyede. burada insanlar kibarlikta yarisiyor resmen. bugun ubahnda bebegini emziren bir kadina kimse donup bakmadi bile o kadar rahat ki yasama bakis acilari..
ekonomi olarak cok ucuz diyemem. munihteyiz biz burasi daha da pahali. euro kazanip euro harcamak cok kazancli degil fakat buradaki hak ve ozgurlukler ekonomik zorluklarin bi tik onune geciyor. daha sayamadigim cok sey var.. imkani olan herkese tavsiye ederim..