Merhaba bende hazır süt alıp biraz ılıtıp yoğurt yapıyorum bebeğime çünkü açık sütlere güvenemiyorum market sütleri hiç değilse su katkısız ve yüksek derece pastörize ediliyor mayalamaya gelince bi defa activia mayaladıydım da istediğim gibi olmamıştı fakat ev yoğurdu ile mayaladığıma taş gibi olmuştu.
mayalama işlemi: taze taze sürekli mayaladığım için 1 lt market sütü (şoktan yeşil şişe sütü tercih ettim) tencere koyup ılıttım derecem olmadığım için ev usulü serçe parmağımı bekledim 8 saniyeye parmağımda yanma olunca daha önce kase koyup Oda sıcacığında bekletip 2 yemek kaşığı yoğurda ılık 2 yemek kaşığı sütten koyup karıştırıp tenceredeki süte yavaş yavaş dahil edip güzelce karıştırdım isterseniz tencere bekletebilir diyeceğim şekilde yapabilir ya da benim gibi 2 tane kavanoza karışımı koyup ağzına temiz bi örtü atıp (tencere için de aynısı geçerli )( kapağı üstüne bırakıp kapatmadan sadece üstüne bırakın pilav demler gibi yaptım maksat etrafını üstünü kapatırken sulanmasın) etrafını iyice sararak 5-6 saat oda sıcaklığında bekletip daha sonra dolaba alıp 1 gün bekletip tüketebilirsiniz. Dolaba alırken ilkin kapak takmadım sulanmasın diye 2-3 saat sonra soğuyunca kapağı sıkıca kapattım.ertesi gün ters çevirdiğim de taş gibi bi yoğurt olmuştu ve lezzetliydi