MeteNaz 13 aylık oğlum yaklaşık 1 aydır uyuması 1,5-2 saatimi alıyor. Sürekli ayağa kalkıyor. Oynamasına izin veriyorum. Oynuyor oturuyor kalkıyor. Ama artık sabrım bitiyor. Salla salla yok. Yanıma alıyorum uyusun diye yok. Ayağa geçiyoruz yok. Hiç bir şey olmuyor. Dişlerimi sıkmaktan çenem ağırıyor. Önceden 1-2 dinlenirim uyusunda diye düşünüyordum. Ama artık uyku saatleri işkenceye dönüştü. 21.17 de girdik. Şuan saat 22.52 daha yeni dalıyor. Ya valla yoruldum beynen ruhen bedenen. Hiçbir şeye enerjim kalmıyor. Yapmakta istemiyorum. 23-23.30 gibi uyuyor artık odada kalıyorum. Yaklaşık 1 aydır böyleyiz. Önceden sadece gece uykuları böyle geçiyordu. Şimdi öğle uykularıda aynı. 12 de geçiyoruz yatağa uyuması 14.-14.30 . Erken kaldırıp erken yatırdığımda oldu. O zaman bile en az 1 saat uğraştırdı orası ayrı. 21.30 uyuduğunda da 00.00 da uyandı 02.50 de uyudu o gece. Ben ne yapacağımı şaşırdım artık. Varmı bir tavsiyeniz? Günümüz öyle güzel geçiyor ki ama uyku saatleri felaket. Ve o kadar güzel geçen her günü biz böyle kötü kapatıyoruz. Uyumuyor ağlıyor bağırıyor. Ben tepki vermiyorum. Hadi oğlum yatalım ben yatırdıkça o kalkıyor. Ağlayarak uyuyor en sonunda ve çok üzülüyorum. Günümüz hep böyle kötü bitiyor. Gözünden uyku akıyor ama neden bu kadar direniyor aklım almıyor… şuan ağlayarak yazıyorum mesela.
MeteNaz MeteNaz uzun olduğu için kusura bakmayın. Çaresiz kaldım. Gece yatıyor deliksiz uyuyor mu o da yok. Belli süresi yok. Kafasına göre uyanıyor. Gece bi bizim yatağa alıyorum dalıyor tekrar kendi yatağına koyuyorum. Sabaha kadar böyle geçiyor.
daiysdiuy MeteNaz öğlen uyutmamayı denedınız mı? bızımkıde bı ara oyleydı sonra oğlen uyutmadık o gğn cabucak uyudu, sımdı 2.5 yasında benım kı ama bazen oğlen uyur bazen uyumaz, oğlen uyursa gece 11 gıbı, uyumazsa 9 gibi uyur genelde
ayda17 MeteNaz bizi anlatıyorsunuz sanki😩 bizde öyleyiz maalesef tam diyorum akşam eşimle otutur dizi izleriz kendime zaman ayırırım o gece uyuması 12yi buluyor e o saatten sonra da heves kalmıyor insanda🙄🙄🙄
Emirin_Annesi10 MeteNaz o aylarda bi geçiş dönemi oluyor sanıyorum. Yürüyor mu bilmiyorum ama oğlum ozamanlar yürümeye gayret ediyordu ve bunu aşırı istediği için uykuya direniyordu. O süreç baya yıpratıcı bilirim. Zaten benim oğlum hep uykusuz oldugu için birseye bağlamadım ama sonradan farkettim ki yürümeye başlayınca başardığının farkına vardı ve uyku saatinden 1 saat önce odaya giriyorum 1 saat dolanıp duruyor ben hiç tepki vermzsem o bana gelip sarılıyor meme deyip emerken uyuyor. 2 ay daha dişini sık kuzum sonra düzeliyor allahın izniyle bizimki 16 aylık oldu bu arada çokk çok mükemmel deil ama hersey yoluna giriyormus çok sükür
MeteNaz daiysdiuy şuan öğle uykusuna ihtiyacı var. Ama 2-3 gün öğlen uyutamadım. 9.30 da uyudu. Gece uyandı hepsinde. Yani nasıl bir düzen oturtacağım bilmiyorum
Emirin_Annesi10 MeteNaz bu arada Öğlen uykusu yapmazsan daha fazla yorulduğu için daha sık uyanır. Oğlum 2 uyku yapıyordu uyutamadım baya bir süre derken teke düşürdüm. Bu seferde yorgunluktan ağlamaları huysuzlanmaları başladı geceleri aşırı sık uyandı. Buda çözüm değil. Belirli bi süre öyle oluyor. Atak mı dersin süreç mi ama geçecek sabırlı ol🥰
MeteNaz ayda17 ya artık kendimde strese giriyorum. Çok geç saatlerde uyuyor. Daha küçücükler biz dayanamıyoruz uykusuzluğa. Sanki uyku işkence gibi geliyor çocuğuma bilmiyorum ne yapacağım.
MeteNaz Emirin_Annesi10 3 ay daha böyle nasıl gidecek ya 🥲 çok yıpranıyorum en çok uyku konusunda. Parmağında oynatıyor bizi.
MeteNaz Emirin_Annesi10 öğlen ben uyutmadım değil kendisi uyumadı. Artık 2 saati geçirince vazgeçtim uyutmaktan. Banamısın demedi uyumadı akşama kadar
Emirin_Annesi10 MeteNaz inan seni çok iyi anlıyorum oğlum ne yeni doğduğunda uyudu ne 6 aylık ne 1 yaşındayken. Daha yeni yeni 2 saate bir uyanmaya basladı desem yeri ve bu benim için nimet. Uykusuzluktan ağladığımı bilirim. Ama şöyle birsey varki her öğrendikleri seyi uygulamak istiyorlar sanki uyuyunca onlar için geçen süre kayıp gibi geliyor. Daha sonraları belki uyurken çok zorluyor ama uyuyunca kuzu gibi pestili çıkıyor yatağa. Az daha sabret eminim çok yorgunsun gerginsin. Senin gibi uyutmak için aşırı zorlardım parmağında oynatırdı beni. Mesela odasından tüm oyuncaklarını kaldırıp dikkat dağıtacak herseyi dolaba tıkıyorum. Odasının kapısını kapatıp yatağa yatıyorum. Bu arada yer yatağında yatıyor oğlum. Hadi gel uyuycaz deyip yatağa geçiyorum. Baya bir odada tur atıyor gevezeleniyor. Koşturuyor bos bos. Ses etmiyorum. Baktı çok sıkıcı yapacak birsey yok o bana geliyor. Önceden saatlerce kucağımda sallardım. Kemiklerim ağrırdı. Memeye zorlardım emsinde uyusun diye. Ama sonra biraz biraz öğrendim ki işin sırrı salmak mış🤣
MeteNaz Emirin_Annesi10 bizim oda da beşiği. Yanımızda uyuyor. 1 yaşına kadar çok düzenli bir uykusu vardı. 21.30-22.00 dedin mi uyurdu. Öğle uykularında yatağa yatmasıyla uyuması bir olurdu. 1 yaşından sonra sanki başka bir çocuk geldi. Şuan yürümüyor tam emekleme sıralama ayakta durma bunları hep 1 yaşından sonra keşfetti. Önce oynuyor kalkıyor yatağın başlığına tutunuyor emziğini yere atıyor debeleniyor bayağı. Sonra sallamaya başlıyorum sürekli ayağa kalkıyor. Ayağımda sallıyorum kucağımda sallıyorum sürekli kalkıyor. Artık yoruluyorum. Hadi uyusunda çamaşır asayım. Varsa toplayayım derken enerjim sıfırlanıyor bu sürede
Gulsahkyc61 MeteNaz tek diyeceğim kasmayın dişlerinizi sıkmayın uyumuyorsa uyumuyordur boşvern oynasın takılsın kısıtlamayın siz ona ayak uydurun sinirlerinizi yıpratmayın mutlu anne mutlu çocuk büyüyünce uyumayan yok 😁😁oğlumu mümkün değil uyutamazdım ben ona ayak uydurdum şimdi kızım oldu aynı şekilde hayat akıp gidiyor kasmayın kasılmayın uyumuyor mu yapın bir kahve kendinize o oyuncaklarla oynarken için kahvenizi izleyin dizinizi bazı geç yatar geç kalkar uyudu bulaşık toplayayım ay çamaşır adayım demeyin o uyurken uyuyun ki dinlenin kalın sağlıcakla sağlıktan ötesi yok
Emirin_Annesi10 MeteNaz işte tamda bundan bahsediyorum. O zamanlar hep öyle oluyor. Çünkü biseyler başardığının artık yürüyebileceğinin emri geliyor allah’tan oda bunun farkına varınca uyumak istemiyor. Şöyle denemeni tavsiye ederim. Uyku saatinden yarım saat önce odaya geç. Oyalansın hiç tepki verme sonra uyuyalımmı de artık nasıl anlıyorsa. Pışpış yapalımmı yada. Baktın hiç oralı değil 10 dk daha oyalansın tekrar uyuyalımı de. Salla falan sürekli sallamaya çalıştıkça inatlaşıyorlar. Bende kucağımda sallardım o zamanlar ayakta geze geze kollarım kopardı. Çünkü yere koyunca sürekli yürümek ister duvara tutunur kalkardı uykusu açılırdı. Biraz daha sabret. Evet evde her iş bize bakıyor yapılması lazım. Ama hep canından gidiyor. Mesela oğlumla sabah evi süpüreyim dedim. Aşırı süpürge bağımlısı süpürmeme izin vermedi ille bana ver diyor 1 saatlik işi 40 saatte zor yapıyorum. Sadece koridor ve yatak odasını süpürebildim. Bıraktım artık süpürmedim. Yoksa oda bende aşırı gerilecektik. Bazen biz yorgunluktan inatlaşıyoruz onlarda meraktan. Sonra 2 keçi oluveriyorz😅 bu kadar rahat konuştuğuma bakma. Arkama dönüp baktığımda ne günler geçirmişim diyorum daha önümüzde up uuzn zaman var kendini bırakıverme güzel anne. Allah güç kuvvet versin yavrulara hayırlı uykular versinde geçecek🤞
morjaguar MeteNaz orada Bir uyku gerilemesi var sanırım, 11 ayda başladı bizde su an 14 ayda. olaysız uykuya daldığı olmadı daha
MeteNaz morjaguar evet uyku gerilemesi 1,5 aydır mahvetti bizi. Yorulmam falan gram takmıyorum ama günümüz neşeli oyunlu geçiyor ve günü böyle kötü kapatmak çok üzüyor beni. Gözünden uyku akıyor kanlanıyor hafiften ama bıraksam sabaha kadar oynar
morjaguar MeteNaz gününüz neşeli geçiyorsa şanslısınız yine. sabah en geç 8de kaldırın bence, uyanma saati=tüm gün planı
gldneroglu MeteNaz bu aylarda uyku gerilemesi oluyormuş. Muhtemelen öyle bizimde 1ay sürdü 2 uyku yapıyor akşam üstü uyumadiginda erken uyutuyorum mecburen. Sende öyle bi dene. Sabah 8de kalkıyorsa 3saat sonra uyut. 1.30 saati geçirme uykusunu. Uyanınca 3 buçuk saat sonra uyut 5.5bicuk geçirme uykusunu. 45dk uyusun sonrada 9 gibi uyutuyorum
Edalikuzusu MeteNaz ikinci ayından beri güzel uyuyan kızım geçiş donemlerinde zorlanıyor şöyle ki dönmeye başladığı dönem dönmekten uyuyamiyordu😅 o zaman izin veriyordum dönüp duruyordu uyuyordu sonra . Emeklemeye başladığı dönem yatakta emekledi uykusunda kalktı emekledi yine zorlandı. En son yatakta ayağa kalktığı döneme geldik yatağın kenarlarındab tutup yuruyo ayağa kalkiyo asla uykuya geçmeyecek saniyodum o kalktıkcs yatırıyordum ama sonra bunun yanlış olduğunu okudum bı yerde ayağa kalktığında yatırmamaliymis beşiğinden çıkmadığı sürece. Tamam ama beşikten çıkmak istiyor ağlıyor bı sure sonra . Onun içinde yanında yatıyorum ninni açık sürekli bende ninni söylüyorum ortam karanlık onla konuşmuyorum o ayağa kalkıyo geziyo geziyo aglayacak gibi oldu mu sırtını kaşıyorum ninniyi degistiriyorum bu şekilde biraz biraz çözdük gibi bizim ki 9 aylık .
MeteNaz Emirin_Annesi10 bugün yine öğle uykusunda mahvoldum uyumadı hala. 15.00 oldu saat bu saatten sonra öğle uykusuna yatırmamında anlamı kalmıyor. Çok yoruldum. Sesim yükseliyor uyu artık vs sonra vicdan azabı çekiyorum. Her halükarda yenilen taraf ben oluyorum. Uyku saatlerine biz geçişi yarım saati bırak en azın 1,5 saat önceden götürüyoruz. Doymuyor oturup kalkmalara. Ya valla millete bakıyorum 2-3 çocuk benim kadar hırpalanmıyordur gerçekten. Öğle uykularında öğle yemeğini yapıyordum. Yani düzen bayağı bozuldu.
Emirin_Annesi10 MeteNaz geçecek emin ol yürümeye başlasın bana hak vereceksin. Dün gece belki 10 kereden fazla uyanmışımdır oğlum 17 aylık oldu ama halâ birçok seyden fedakarlık yapıyorum. Yeri geliyo sabahtan aksama akdar aç bekliyorum ama geçecek Allahın izniyle 🤭