emation55 merhaba. Ben markette satılan cam şişede günlük pastörize sutlerle mayaliyorum 1 litre oluyorlar. Onu kaynatmiyorum istiyorum. Küçük kavanozlarim var ona pay ediyorum altı adet çıkıyor. Kavanozda ki sütun sicakligi yaklaşık 45 derece olduğunda bir tatlı kaşığı maya katıyorum iki üç kez kaşığı içinde döndürüp kapağı kapatıyorum. Çok karıştırmamak gerekiyor. (Sıcaklığı parmak ile ölçerek tutturacak profesyonelliğe ulaşamadım, siz de benim gibi gıda termometresi kullanabilirsiniz. Cüzi bir rakama aldım trend yoldan.) Mayayı tabi kavanozlara koymanin oncesinde o ilinmis sütle açıyorum birazcik ekleyip. Tüm kavanozları bu şekilde mayaladiktan sonra iki kat sofrabezi, battaniye vs. Olur onlara sarıyorum. Ama kavanozları yanyana koyup hepsini tüm sarmak değil, öyle yaptığımda tutmadı. Tek tek sarmayalarak sariyorum. Sonrasında da hırka vs. Ne varsa oldukça sıcak olsun diye dört beş kat sarıyorum. Sabaha kadar bekliyor sekiz saat gibi bir süre. Bu şekilde yaptığımda taş gibi oluyor. Kavanozlar ve maya oda sıcaklığında olmalı, soğuk olmamalı. Yılma noktasına gelmiştim bir türlü olmuyordu ama tecrubele ede ede suanda yapar hale geldim şükür. Benim tecrübelerim, çıkarımlar in bunlar. Siz de bir deneyin derim. Aklınıza takılan olursa sorabilirsiniz.