deniz_s ya 9.ayda saglik ocağındaki hemsire bye bye yapmamasi,anne,mama,dede falan gibi kelimeler soylememesi su ana kadar sikintili demisti burda da paylasmistim o zaman erken gibi gelmisti simdi yasimiza 1.5 ay kaldi ama hala bunlari yapmiyo alkis yapiyo bazen ismini ne zaman cagirsam bana bakiyo anne baba diye onla konussam gozlerimin icine bakip guluyo ama konusmiyo sadece agzinda geveledigi anlamsiz sesleri var anormal bi durum mu gercekten endiselencek bir sey mi bu tecrubeleriniz ne yondeydo acaba
ebz09 deniz_s 18 aya kadar normal diye biliyorum. 9 aylıkken bunu bebekten beklemek bana biraz absürt geldi
Umaybebek deniz_s benim kızım 13 aylık kelime olarak anne, cici, gel var dıgı dıgı diye de kendince anlamsız kelimeler konuşur. By by veya alkış canı isterse yapar. Bence bebeğinizin kelimeleri normal ha içiniz rahat etmiyor ise bir hekim ile görüşün rahatlarsınız
expelliarmus deniz_s canım sağlık ocağındaki hemşireler insanı telaşlandırıyor daha bebeğin küçük yani zamanı var bunları yapması için. Her bebeğin gelişimi farklıdır. Çok aklına takılıyorsa çocuk doktoruna danış o zaten normal olduğunu söyler. Diğer kişileri takma
Bebegimm1 deniz_s tam hatirlamadm ama 13 aylikti bay bay yaptiginda alkiş ogretiyrm ama pek işine gelmiyr anneni seviyorsan alkisla diye sarki soyluyrm o zman nadiren yapiyor ben okudugum kadariyla normal 9.ayda sadece baba badilma yapiyordu baska hic bir seyi yoktu
deniz_s ebz09 yani illa ki bir kelimesi olmasi gerekiyor demisti bana o yuzden bana da sacma gelmisti ama dedim sorun bizde mi yani
deniz_s Umaybebek sagolun canim yok o kadarlik dert etmedim kendime ben sadece gercekten boyle mi bebekler diye bir sormak istedim yani 9 aylik bebekten beklerken bunlari uzerinden zaman da gecmis hala olmamasi mi sorun acaba diye dusundum yoksa bana da ilk duydugumda sacma gelmisti
BenMathilda deniz_s 11 aylık bebeğim neden konuşmuyor telasesi mi 32 aylik (ifrit olanlar icin 2,5 yaş) hala tam anlamıyla konusamayan bebisimle goz göze geldik bi an Konuşur konuşur annesi yollar uzun, sessizliğin tadını çıkarın 🤙🏻
deniz_s BenMathilda konusmamasi degil de hic kelime yok denmesi canimi sikmisti biraz yoksa telas etmiyorum aslinda bir sormak istedim durum ne acaba diger bebislerde diye ☺️ cok sey bekliyolar galiba bebeklerden ve tecrubesiz olarak ben dahil tum anneler gereksiz endiseye kapiliyor bu durumda 🙄
BenMathilda deniz_s Hic endise etmeyin, akışına bırakın şuan için. Çünkü bir seyin üstüne düşüp takip ettikce o şey sinir bozucu şekilde orseleniyor.
havana1 deniz_s Birde ne kadar yapmasını isterseniz o kadar Yapmıyorlar sanki bebekler 😄 Yeni adım atmaya başladığında elinden tutup yürütmek istiyordum oturuyordu hemen yere ve yürümüyordu.Bende bi daha zorlamadım .Sonra bi baktım pıt pıt adım atmaya başladı.
Keskeuyusamm Sen sürekli konuş sürekli kitabını oku onunla oyunlar oyna ona kaliteli zaman ayır da canım bırak istediği zaman konuşsun
havana1 deniz_s Sağa sola kulak asmayın.Hiçbir şey içinde acele etmeyin.Sizin bu dediklernizi 14 aylık kızım yapıyor. Daha 9 aylık bi bebek için beklenti çok yüksek değil mi ??
Familyboy deniz_s canım benim oğlum yeni yaşına girdi bu çoğu saydığını yeni yeni yapmaya başlıyor ebe saçmalamış bence sana boş yere evham yaptırmış 9 aylık bir bebekten daha bu kadar şeyi beklemek saçma bence
Arenilay- deniz_s canım hiç endişe etme benimki 10 aylık bay bay alkış gel gel yok yaparım güler sadece ellerini oynatır ama yapamaz bazen sadece bakar😅kelime olarak sadece bilinçli olarak anne ve bu yu bilir (bu = su) ne baba ne mama öyle demesi yok çığlık atar kendi kendine babıldar kendini tutup kaldırması yok emeklemesi yok ama elinden tut yürüyüp gidiyor herkesin bebeği bir değil bende ay aman emeklemedi ay aman tutup koltukta sıralamadı diyodum hiç birini yapmadan yürümeye çalısıyor doktorda çok normal ve iyi olduğunu söyledi zamana bırak kendinide sıkma 🌸🤍
Ssmzsh deniz_s kızım 1 yaşında (12ay 15gün) baybay canı isterse yapıyor, anlamsız kelimeler anne baba demiyor mesela alkış yapıyor ama oda kendi canı isterse. Geçen hafta doktora gittim ve sordum bu durumu dediği tek şey siz hatırlatmaya devam edin demek oldu. Bir sorun görmedi açıkçası