IpekN öncelikle kilo alımı bence kötü değil. Zaten bebkler ilk 3 ay 600-1000 gr arası alıyor. 3 aydan sonra 400-600 gr arası alıyor. Yani normal gibi geldi bana kilo alımı. Rota aşısıda evet yumurta bazlı bir aşı ve maalesef alerjik bebeklerin alerjisini tetikliyor. Benim kızlarımda çok şükür bir etkisi olmadı. Ama görümcemin kızı alerjikti ve rota aşısından sonra çocuk ne meme ne mama ne ek gıda hiç birşey yediremediler. Kilo almıyor diye reçeteli mamalar, ilaçlar kullandılar onu bile zorla veriyorlardı. Şimdi 2 yaşında hala daha yemek yemiyor. Doktorların söylediğine göre rota alerjisini tetiklemiş o yüzden yemeyi reddetmiş.
bağırsak düğümlenmesi olayını da ilk defa duydum. Ek gıda için de doktorunuza güveniyorsanız başlatın, sonuçta çocuğunuzu takip eden o. Yurt dışında 4 aylık başlıyorlar ek gıdaya. Benim annem de bize 4-4,5 aylıkken yopurt ile başlamış, o zamanlar öyle diyordu doktorlar diye anlatıyor hep. Bizim doktorumız 5,5 aylıkken başlatıyor. Her doktorun yaklaşımı farklı.