1balAnnesi benim bebeğim 15 günlükken farkedildi. Hem gaz sancısı yüzünden ağlıyordu. Gemde başını sol tarafa çevirmiyordu hiç. Ben çeviriyordum o tekrar diğer tarafa çeviriyordu. Gaz sancısından doktor doktor gezerken bi doktor başka bir acısı ağrısı mı var diye kontrol etti heryerini boynuna dokununca ağlamaya başladı. Sonra ultrasona girdi. Kas uzunlukları ve kalınlıkları ölçüldü. Benim kızımda küçük bir pıhtı vardı. Ve tortikolis teşhisi konuldu. 1 aylık olunca tedaviye başlayın dendi. Bizde başladık illa zamanlar kendisi hiç o tarafa çevirmek istemiyordu. Zamanla gözleri görmeye başlayınca ışıkta ilgisini çekmeye başlayınca ben hep sol tarafına ışıklı bitirilerek koydum hatta hatta koltuğa yatırıp televizyonu sol tarafından izlemesini sağladım. Sağlıklı değil ama boynunun iyileşmesi için yapmam gerekiyordu çünkü ilk zamanla tek ilgisini çekene ışıklı ve hareketli şeylerdi. Tortikolis bebeğin ilk 3 aylık döneminde hızlı bir iyileşme gösterir eğer tedaviye başlandıysa. Böylelikle sol tarafına baktı hep. Sonra kucağımda kollarımın arasına yüzü yere bakar şekilde yatırıp başını kolumun üstündeyken gerdirme işlemi yapıyordum. Günde 3- 4 sefer fizik egzersisi yapıyorduk. Haftanın 3 günü de gidiyorduk. Em çok işe gerdirme hareketi yarıyor. Başını tutup gerdirme egzersizi yapıyorduk. Çok ağlıyordu. Susturmak için oyuncaklar, babası, halaları hep yanımda güldürmeye çalışıyordu. Telefondan kırmızı balık şarkısını açardık hep. Öyle geçti gitti Allah’a şükür iyileştik. Bebeğinizden kas uzunlukları çok değilse hemen iyileşir. Pıhtının olmaması da güzel kası o kadar kalın değildir. Yani çabuk eski haline döner ama hep temkinli olun. Sürekli bi tarafına yatmasına izin vermeyin yüze ve baş asimetrisi oluşuyor. Eğer oluştuysa yatmadığı tarafa daha çok yatırın ki düzelsin. Tabi bunları doktorunuzla daha detaylı konuşun. Allah şifa verir inşalalh