Hanifekonca 17 aylık olduk bugün ve oğlum hep kendi oynar,kendi kendine konuşmayı bıraktı bazen oyun oynarken konuşuyor. onceden çok aşırı konuşurdu şimdi hiçbir şey konuşmuyor sadece mırıldanıyor yaşaym var mı kızlar
Fatma69 Hanifekonca canım normal sıkıntı etme daha öncedem doktora sordum 2 yasına kadar kelimesi olmaya da bilir dedi bol bol konus zamanla açılır ,bazen tembellik ediyorlar 🤭onu fark ettim oğlumda
Zerazehhra Hanifekonca ben özel eğitim uzmanıyım. Konuşma olmasada göz teması sizin onunla olan iletişime tepkisi var mı. İsteklerini nasıl ifade ediyor
Hanifekonca Zerazehhra masal anlatırım sürekli kucağıma yatar gözlerime bakar dinler masal anlatmadığım zamanlar sadece kendi kendine oynar
Zerazehhra Hanifekonca Şimdi şunu söyleyim. Şu zamanda doğru müdahale yapılmazsa gecikmiş konuşma yaşanabilir. Benim size önerim bol bol konuşmaya teşvik etmeniz. Birlikte oyun kurmaya onun oyununa dahil olmaya çalışın. Bol bol hayvan seslerini taklit edin oyuncakların sesini taklit edin. Bir şey istediğinde anlamamış gibi yapın söyle annecim anlamadım seni deyin. Bir de eğer hiç kelimesi yoksa bir kaç ay dediklerimi yapmanıza rağmen İlerleme olmazsa bir uzmana görünün. Kartlarla çalışabilirsiniz mesela.
Hanifekonca Zerazehhra elimden tutar neyi istiyorsa beni oraya götürür , bazen kucağıma gelir istediğini kendi alır
Hanifekonca Zerazehhra doğdu doğalı hiç ağlatmamaya çalıştım,aldım masal okudum oyuncaklarını koydum önüne sonra çalışıyordum bazı zamanlar çizgi film izlettim kendi kendine oynamaya alıştı şimdi naparsam yapayım pek oynamıyor bemimle. arada top oynuyor araba sürüyoruz
Hanifekonca Zerazehhra otizmle alakalı bir durum yoktur değil mi yani böyle bazen internet araştırması yapıyorum