Asafm1- Merhabalar, aynı şeyleri yaşamışız. Benim de bebeğim bugün 1 aylık oldu. Aynı şekilde mama + süt sağımı şekilde besliyordum bebeğimi, meme reddi yaşadığım için mama ağırlıklı besleniyordu. 1 hafta önce emzirmeye başladım ve mamayı tamamen bıraktık çok şükür. Öncelikle her besleme öncesi emzirmeye çalıştım, istemediği halde 4-5 dakika uğraştım. Günde 1 kez veya 2 günde bir 5-10 dakika emziriyordum. Geçen hafta Perşembe günü tamamen memeye döndürmeye karar verdim. Göğsümü sıkıp biraz süt çıkardım, meme ucunu güzelce ıslattım, sonra biraz daha süt çıkarıp bebeğime uzattım. Kokuyu alıp emmesine yardımcı olur diye(bu yöntemi ebe bi arkadaşım söyledi) İlk kafasını çevirdi sonra yalayıp bırakmaya başladı. Ama kesinlikle emmiyordu. Sonra göğsümün şiş ve dolu olduğunu farkettim. Bebekler dolu göğsü de emmezmiş. En son 3-4 saat önce sağmıştım, tekrar sağıp boşalttım. 90-100 ml kadar sağıp tekrar emzirmeyi denedim. Yine olmadı sürekli ağladı. Duş aldırıp rahatlamasını sağladık. Hem yoruldu, hem daha da acıktı. Bir an önce doyup uykuya dalmak istiyordu. Yine aynı şekilde meme ucumu sütle ıslatıp verdim, yalayıp bıraktı asla emmiyordu. Bebek otururken almıyorsa ayağa kalkıp pışpışlayarak vermeyi dene demişti ebe arkadaşım. O şekilde denedim 5-6 dakika sonra memeyi aldı ve 1 saat emdi ve o günden beri yalnızca anne sütüyle besleniyor. Öncelikle şunu söylemeliyim, pes etmeyin, acıkınca mutlaka alacaktır. Yanınızda deneyimli biri olsun , benim teyzem vardı çok yardımcı oldu bana. Şunu da belirteyim ki belki sütüm yetmez, emme de zorluk çekiyordur diye ilk gece tak seferlik mama verdim. Verilmese daha iyi olur Tabiki ama benim bebeğim emdikten sonra da ağlayıp aç gibi davranıyordu. İlk gece uykuya dalmadı, aşırı ağladı. Emerken yorulup bıraktığını ve aç olduğunu düşündüğüm için verdim. İnşallah siz de bebeğinizi memeye gere döndürürsünüz, başarılar diliyorum.