TheFlora bence otizimden şüphelencek bi durım yok, otizmli çocuklar hiç göz teması kurmaz, adına bakmaz, yer zaman algısı yoktur, bi şey gösterceği zaman işaret parmağı kullanmazlar (genelde orta parmak kullanırlar), tüm algıları kapalı olur.. Bebeğinizde bunlar yoksa endişe etmeyin bence..
Konuşma için de benim oğlum da 22 aylık ama anne, dede dışında hiç kelimesi yok 🤷🏻♀️ her şeyi anlıyor, komutları yerine getiriyor ama konuşma yok.. Ağzının içinde “Inn ın, hım hımm” .🤦🏻♀️ Ama otizim olduğunu sanmıyorum.
Sesleri ağzından nasıl çıkartacağını bilmiyor.. Ses çalışması yapabilirsiniz bol bol. Siz konuşurken ağzınıza bakmasını sağlayın, kısa kısa sesler çıkartın.. Mesela düşme vurma sesleri (örneğin arabalarla oynarken vurma sesi bamm, kütt, ayy düştü.. Gibii) yapın. Bunları vurgulayarak tekrarlayın. Çeşitlendirebilirsiniz işte ;çocuk biyere çarptığında uff vurdu ayy düştü pat oldu gibi gibi..
Bol bol tekrarlı kelimeler kurun.
Bi de bi şey istediğinde karşılıklı diyalok kurun. diyelim ki su istedi, illa su demesini beklemeyin (zorlayınca da ters tepiyor) siz “su mu istiyorsun? Al vakalım suyunu” diyi onda bi tepki bekleyin. ona da evet/hayırı öğretin. Evet=hıhı, Hayır=ı ııg şeklinde. Biz şimdi su mu istiyorsun diye sorduğumızda hı hı diye baş sallıyor oğlum. Yani bi iletişim, bi diyalog kurmuş oluyoruz..
Yani biz böyle şeylerle desteklemeye çalışıyoruz, bakalım beklemedeyiz 🥲
Gün içinde kırmızı ruj süren de gördüm ben, ki çocuk dudak hareketlerine dikkat etsin diye ama ben uygulayamadım pek 😅