Oykunil benim bebeğimde 2 ay 15 günlük. Dediğiniz gibi asla sırt üstü yatıp etkinlik yaptıramıyordum, sürekli kucaktaydı kahvaltı yemek hiçbir şey yapamazdım sürekli ağlardı. Oğlumda hiç gülmez hep huzursuz mutsuz gibiydi çok üzülürdüm, bu çocuk hiç mi gülmeyecek derdim. Karşısına geçip komik şeyler anlatıp gülerdim kahkaha atardım gülmeyi öğrensin diye 😂
Ama birbirimize alıştıkça oğlumun isteklerini anladıkça işler kolaylaşmaya başladı (tabi her zamanı aynı olmuyor hiçbir çocuğun🙄). Sırt üstü yatamıyorsa bi bebek çok büyük ihtimalle gazı vardır. Benimki mesela gazı çıksa bile hala gazlı olanlardan defalarca gaz çıkarır öyle rahatlar. Ama biz bunu bilmiyorken gazı çıktı hala niye böyle derdik meğer daha fazla gaz çıkarmaya ihtiyacı varmış 🤷♀️Günde kaç kere masaj ve bisiklet hareketi yaptırırım ama bunu yaparken bile göz teması kurup eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum. Sizinki hiç yatmıyorsa mutlaka bi gaz damlası edinin.
Çok ağlayıp hiç yatmadığı dönemlerde kucağımda sarılıp yine göz teması kurarak çok sakin konuşmaya çalışırım, birlikte dans ederiz, evi gezdirip her eşyayı anlatırım dışarıyı izleriz derken anlıyormuş gibi aklınıza ne geliyorsa tüm samimiyetimle Güler yüzümle sürekli konuşurum. yatmaya başladıktan sonra da müzik açıp karşısında oynarım göz teması kurarak şarkılar söylerim böyle böyle alıştırdım. Birde her etkinlik her çocuğun ilgisini aynı oranda çekmiyor. Mesela benimki zeka kartlarına çok bakmaz ama yanına uzanıp birlikte kitap okumaya bayılıyor. Çok yakın durarak konuşun sakinleştirin. Kucağınızdan inmiyorsa da sarılıp anlatın konuşun sizle bağı kuvvetlendikçe sakinleyecek emin olun her şey Zamanla🙏🏻