Rules Bebeğim şuan 16 aylık. Bundan 2-3 ay önce bazı kelimeleri çıkarıyordu mama meme dede baba kaka gibi basit şeyler. Mesela makarnaya kamaka kurbağa ya kubuka gibi şeylerde diyordu. Şimdi makarna görsün maka diyor o kadar. Ama sonra bıraktı hiç mama meme vs demiyor sadece nadir babababa diyor. Bide mesela balon diyecek biz balon diyoruz o ba diyor kaka yaptın mı falan diyorum ka diyor kalkalım mı diyorum ka diyor yani ilk heceleri söylüyor sadece. Eski söylediğiklerinide söylemiyor artık hiç. Bol bol kitap okuyoruz hikayeler anlatıyoruz nesnelerin mutlaka isimlerini söylüyoruz. Büyük insan gibi konuşuyorum her dediğimi çok net anlıyor komut alıyor. Süreç nasıl ilerleyecek tecrübeli anneler yardımcı olabilir mi?
Kaan01 Rules bnm oglum 16 aylik suan dediginj gibi bildigi seyleri soylemiyor unuttu mu diyorum soyluyorum.tekrar efiyor. Konusmasi icin hadi soyle annecim bunun adi ne gibi soruyorum bazen guluyor bilerek cvp vermiyor 😃🤦 sanirim donemsel birsey
EsZe Rules genelde çok ekrana maruz kalan çocukların yaptığı bir şey derler bunun için ama bence öyle değil. Kızım sıfır ekranla büyüdü, 2 yaşına kadar pek konuşmasa da söylediği mama baba anne dede gibi basit şeyleri de dönem dönem hiç söylemediği oldu. Yani sanırım normal bir şey. Ben de o ara endişe etmiştim. 2 bucuk yaşında şimdi. Susmuyor ☺️🙏🏻
Rules Kaan01 bende dönemsel olduğunu düşünüyorum dönem dönem hep bazı kelimeleri söyledi bıraktı mesela çok uzun bi dönem anne dedi bıraktı. Ama bu ara uzun zamandır hiç bişey söylemeyince kafama takıldı
Rules Kaan01 ya bende bazen şaşıyordum söylediklerine kurbağa makarna falan zor kelimeleri ama onları çıkardı
Rules EsZe doğduğundan beri ekran açık hiç ilgisini çekmez tv tablet telefonu çok az veririm eline yeri gelir günlerce vermem çok vermem gerekse elzem bişey olsa 5-10 dk sadece. Çok güzel konuşmaya başlamıştı yaşını doldurunca hatta sevindim erken konuşacak herlade diye. Sonra bırakınca şaşırdım. Yönlendirmeye çalışıyorum ama odaklanmıyor ilgisi hep başka şeylerde. Şimdi evde bakıcı var tv açtırmıyorum hiç yani ondan olması mümkün değil geçiş dönemidir inşalkah
EsZe Rules evet dediğim gibi bence de ekranla alakası yoktur bizim de böyle bir dönemimiz oldu. Normaldir o yüzden içiniz rahat olsun