Oldugugibibiri benim bebeğim de 4 ay 21 günlük tam 1 ay varmış aralarında. Kendi fikrimi belirteyim. Bence normal bir anne ve bebek arasında güvenli bağlanma olmaması söz konusu olamaz. O aşırı başka anneler için geçerli bir şey. Çünkü bebeğinin annesi sensin, dünyası sensin, hayatı sensin. Henüz bir sperm iken bile senin içinde can buldu bebeğin. Nasıl güvenli bağlanamaz ki sana? Mama veya memeyi geç verdin diye, uykudan geç kalktın diye vs şu saydığın hiçbir sebepten olamaz bu. Onun en güvenlisi sensin hala merak etme. Yalnız ben konu dışında bir şeye değinmek istiyorum. Bebeğine kızdığın zaman senin neye kızdığını asla anlamayacak, söylediğini yapmayacak, hatta daha cok huzursuz olup, huysuz bir bebeğe dönüşüp daha fazla seni yoracak. Bu da kısır bir döngü doğuracak. Bebek sen bağırmadan bile senin stresini hissedip mutsuz ve huysuz olabiliyorken, kızıp bağırman söz konusu olunca zaten neler olabileceğini az cok tahmin edebiliyorsundur. Senin neye kızdığını bile anlamayacağı kadar küçük bir bebeğe kızmak zaten mantıksız oluyor. Çünkü anlasa bir işe yarayacak. Tek anladığı şey senin kızdığın. Geçmişini çocukluğunu düşün annenin sana kızdığı hiçbir anı unutmazsın ama neye kızdığını cok da hatırlamazsın. Sakin ol derin nefes al sakin davran o zaman bebeğin de zamanla sakinleşecek, huzurlu mutlu bir bebek seni daha az yorar emin ol. Anlıyorum sabrın çok sınanıyor ama yapma. zaten benim bebeğim de seninkinden sadece 1 ay büyük cok yorucu bir süreç. Ama anın tadını çıkar. Bağırıp da bilinçaltında harabe yaratma. Sabırlı ol lütfen. Bu günlerin meyvesini alırız inşallah. Sağlıklı ya bırak ağlasın uyumasın ya etrafımızda neler var görmüyor musun. Valla ben bebeğim ağlıyor diye bazen şükrediyorum, bebekleri ağlasın diye nelerini verecek insanlar görüyoruz. Sakinleş. Evi temizliği minimuma indir, kendine ve bebeğine odaklan. ❤️