Merhaba canım anneler size danışmak istediğim bir konu var.
Benim oğlum 42. haftasında 3960 gram olarak dünyaya geldi. 8. gününde zatürreye yakalandık çok kötü öksürüyordu hapşırıyordu burnu akıyordu ve aşırı terliyordu. 6 gün devlet hastanesinde kaldıktan sonra çıkışımızı beklerken birden ateşi yükseldi apar topar yoğun bakıma yatırdılar hastanede enfeksiyon kaptığını ve değerinin çok yüksek olduğunu öğrendik. Rabbim kimseye yaşatmasın 8 gün de orada kaldık. Yoğun bakıma kadar anne sütüyle devam ediyordu fakat yoğun bakıma sütümü sağarak verdim ve ne yazık ki yoğun bakımda biberona alışmış tabi ki bu hastalık sürecinde çok fazla kilo alamadı alsa da verdi. 25 günlükken yoğun bakımdan çıktı, haliyle kilosu 4100 olarak. Kaşık biberon, kaşık, şırınga ne olursa denedim 15 gün direndim fakat illa da biberonla hızlı hızlı doymak istiyor en sonunda dedim ki beni bıraksa da sütümü sağıp vericem en azından 3 ayına kadar bile olsa sağarım mamayla da devam edeyim ne yapayım. O şekilde önce hep kendimi emzirdim ve ardından mama takviyeleri yaptım aptamil devam sütüyle 50 cc - 75 cc ne alırsa. Bu şekilde 2. Ayında 2 kilo aldı zaten. Yaklaşık 40 gün kadar aptamil daha sonra da similac mamaya geçtim, geceleri hariç gündüz hep süt ve ardından mama devam ettim. 14 gündür mama vermiyorum çünkü son günlerde birkaç gün öğlen 2ye kadar hiç mama yemediğini takip ettim daha sonra birkaç gün 4e kadar yemedi sonraki günler 6-7ye kadar istemedi , aralarda oburluğundan yerse yiyordu ama iştahla eskisi gibi değil. Sanırım sütüm çoğaldı çünkü sağma yapıyorum arada eskiye nazaran maşallah hızlı ve sık geliyor.
Bunlara bakarak da tamamen mama kesersem ne yapar diye denemek istedim ve 14 gün önce mamayı kestim. 6940 gramdı ve anne sütüyle devam ettiğimde beslenmelerden sonra hiç ağlamadığını gördüm, dolayısıyla doyduğunu düşündüm. Uyku düzeninde de hiçbir değişiklik yaşamadım.
şimdi kafamı karıştıran şu: kilomuz maşallah ayımıza göre 900 gram ilerde fakat bugün tartıldık yine 6900 geldi yani 14 günde hiç kilo almadığını gördük. Doktora danıştım ve kilo 1 aydan önce değerlendirilemez dedi yani 15 gün sonra aylık değişime bakın dedi zaten kilosu ileride dedi.
Benim sütüm sizce yetiyor mu? Bu durumu yaşayan var mı çok ikilemde kaldım. Annem de tutturmuş mama verelim ne olacak ki ama sütümün yettiğini düşünüyorum ben doymasa ağlar. Kilo almaması sorun mu acaba?