Yaseminn94 Merhaba kızlar.oglum 26 aylik oldu. Kelime sayisi az ve konusamiyor. Ikili uclu cumleler kuramiyor. Herseyi anliyor ne soylesek yapiyor. Yani konusan bebeklerden hicbi farki yok. Tek sorun konusmuyor. Dogdugundan beri gittigimiz cocuk doktorumuz 3 yasa kadar normal dedi ama ben yine de kafama takiyorum. Oglum cok hareketli ve cok yemek secen bir cocuk oldugu icin yemek sirasinda telefon ya da tv aciyorum. Onum disinda acmamak icin elimden geleni yapiyorum. Surekli onunla ilgileniyorum oyun etkinlik kitap okuma vs mutlaka yapiyoruz. Ve evde ne kadar atik hareketli giriskense disarda bi o kadar buyuk kucuk tum insanlardan cok cekiniyor. Ve en ufak sese cok korkuyor. Bu durumlari yadayan tecrubeli annelerin fikirlerine ihtiyscim var. Biraz uzun oldu kusura bakmayin kizlar.
kaansmom Yaseminn94 merhaba bizde aynıyız oğlum 25 aylık yemek yerken açıyorum onun haricinde elimden geldiğince aktivite yapıyoruz akşam yatmadan kitap okuyorum bol bol konuşuyorum . Ama birşey isteyince ıı layıp eliyle gösteriyor baba geldi hadi aç gibi ikili kelimeleri bunlar bunun haricinde kendi kendine anlamsız konuşmaları çok sizdede var mı bu durum konuşacak ama kelime bulamıylr gibi
Limonlusu Yaseminn94 24 aylık kelimeler var anne gel anne al gibi cümle var onun dışında hiç cümle yok. Ben doğduğundan beri kitap okuyorum kendimde konuşkan bir insanım sürekli konuşuyorum başkası olsa şakırdı ama oğlumda yok. Beslenme reddi bizde de var sadece ana öğünlerde telefon açıyorum oda 10 dk kadar. Sanırım çocukların yapısı ile alakalı bir durum
ikizannesii01 Yaseminn94 ya bence çocuktan çocuğa fark var.. mesela benim ikizlerim 20 aylıklar. Biri telefona hiç düşkün değil yemek yerken izler sadece. Ama konuşması diğerine göre çok geride. Tekli kelimeleri var bir kaç tane. Anne baba dede aç hadi gibi. Ama diğeri telefonu çok seviyor vermediğim zamanlar ağlıyor parçalıyor kendini ama ne kadar ağlasa da dikkatini başka şeylere çekip unutuyorum. Ama diğerine göre daha aktif. Mesela annemlere gittik komşusu geldi annemin laf arasında gevurun dölü dedi 😂 onu öğrenmiş sinirlenince bunu diyor. Kelime olarak da diğerine göre daha çok kelime konuşuyor
Nscaslan34 Yaseminn94 oğlum kasımda tam 3 oldu herseyi anlıyor konuşmuyor cok hareketli bi çocuktu ama 2 aydır falan cok hızlı gelişti yani hergun cok farklı kelimelerle karşıma geliyor
Yaseminn94 kaansmom evet bizde de var. Yani boyle biseyler soylemeye calisiyor. Kendini zorlamaya calisiyor. Hatta ben bazen bu duruma seviniyorum konuscak gibi oluyo ve sevincimi gosterince vazgeciyor.veya hadi annecim sende soylemek istermisin diyince boyle sinirlenir gibi oluyor
Woman35 Bilgim yok ama en ufak sese korkması normal gelmedi bana daha önce tartışma kavga vs oldu mu ? Travma olmuş olabilir bu yüzdrn de konuşmasını etkiliyo olabilir bi psikoloğa danışsanız mı ya da siz biraz sakin ve yavaşça irdeleyin nedenini
Yaseminn94 Limonlusu peki birsey sorsam size. Konuskanim dediniz ya ne konusuyorsunuz. Yani bende konuskanim ama acaba bazen konuscak bisey bulamiyormuyum sanki. Ne konusuyorsunuz orneklendirirsek
Rumeysayigit Benimde 22 aylık oğlum konusmuyor tv yi yemek yerken aciyorum sadece onun dışında oyun ,kitap ilgisini farkli yonlere çekmeye çalışıyorum. Her dediğimi anlıyor dede diyebiliyor hişt diyor cok az kelime haznesi malesef
Yaseminn94 Rumeysayigit bu tv ile yemek olayi cogumUzda var sanirim. Insallah hem yemek olayi duzelir. Hemde en yakin zamanda bulbul gibi şakırlar😊
Yaseminn94 ikizannesii01 ahahahha ayy cok guldum cok yasayin🤭😂 masallah bebeklerinize. Bu soylediginize cok katiliyorum. Bizzat sahidim Arkadasimin bebegiyle oglum ayni gun dogumlular. Masallah cok guzel konusuyor herseyi soyluyor akliniza gelebilecek. Ve hepte tv izleyen bir bebekti. Kesinlikle bebekten bebege degisiyor. Umarim konusurlar en kisa zamanda
Limonlusu Yaseminn94 benim oğlan tencere tava ile oynamayı çok sever yalandan yemek yapıyoruz evcilik oynar gibi Ayşe ismini koyduğumuz bebeğimiz var ayşeye çorba yapıyoruz bildiğiniz çorba tarihi veriyorum ayşeyi yıkıyoruz tuvalete götürüyoruz herşeyi anlatıyorum karşılıklı çay sohbeti yapıyorum. Sonra gece yatmadan önce karanlıkta tavana bakıp hayali resim yapıyoruz ay yıldız bulut bazen yağmur yağar bazen hayalimizdeki köy evi olur bazen inşaat yaparız tuğla dizer harç kararız aklınıza gelecek herşeyi renkleri ile ayrıntılı anlatıyorum. Bazen doktorculuk oynarız ben hafta olurum o doktor olur ama hep ben konuşurum o ne dersem yapar 😊 tek başıma konuşmaktan çok yoruldum açıkcası
170120 Merhaba benim oğlum da 24 aylık su iç anne baba en en gibi tekli cümleler kuruyor ikili çok az dediğiniz gibi her şeyi anlıyor ama konuşma pek yok ama dışa dönük sosyal bir çocuk ama henüz konuşma yok
Yaseminn94 170120 insallah en kisa zamanda konusur. Ne guzel sosyal olmasi benim oglumda oyle olur insallah🤲
prensannesi1111 25 aylk oglum anne diyor devamli ama baska kelime yok bazen ce gel her dedigini iiii layarak aglayarak yaptiriyor yada bagirarak bende kafami takiyorm
Yaseminn94 prensannesi1111 valla ayni benim oglumu soylemissiniz. Benim oglumda oyle ya ciglik atiyo ya anlatmaya calisiyo bazen sabrimida cok zorluyor. Allah yardimcimiz olsun
Nscaslan34 Nscaslan34 bn çalışıyordum dogum izine ciktim çocuğumun bi düzeni oturdu bende çok konuştuğum için baya baya ilerledi konuşması. Bide 4 5 ay kadar krese gitti yazin
Yaseminn94 Limonlusu ayy ne kadar guzel seyler yapiyormussunuz. Masallah 😍. Benim hayal gucum cok zayif ne yazikki. 🤦♀️hic yorulmayin. Bence yaptiklarinizin karsiligini insallah en kisa zamanda misliyle alacaksiniz 😊
Yaseminn94 Nscaslan34 evet kresin etkisi cok oluyor diyorlar. Bende krese gondermeyi cok istiyorum ama esim tek calisiyor. Bu sartlarda cok zor krese gitmesi. Ne guzel oglunuz yakinda tam konusur masallah😍
prensannesi1111 Yaseminn94 ya kaynana postuna da cevirmek istemiyorm burayida kaynanamla konusuyoruz bugun bu kadar takilma babasi da gec konusur Allah baska dert vermesn Allah a buyuk konusma oyle bsey olurki bu numu kafama takmsm dersn falan dedi ay korktm bi an tabiki bu bir facia degl gecde konusablr evet ama yanlz degilm demekki insan endiseleniyor bseymi var diye yasitlarndan geri olmasi uzuyo vs yani bu isyan deglki isyan etmiyorz sadece merak ediyoruz arastiryoruz acilsn bi an once konussun istiyoruz babasida gec konustu diyip duruyo