Merhabalar ☺️ Bir annemizin açtığı başlıkta denk geldim de bebeğini çift dilli yetiştiren ya da yetiştirmek isteyen anneler var. Ben de aynı yoldayım tecrübelerimizi paylaşalım mı ?
İngilizce öğretmeniyim, kızım 2 yaşında. Doğduğundan beri ben yüzde 70 oranında kızımla İngilizce olarak iletişim kuruyorum. 1 yaşından sonra çok güzel dönütler aldım. Evde ne yapıyorsam ona detaylıca anlattım. Oyun ve etkinlik dilimiz İngilizce tamamen. Kitaplar okuruz, resimlerini anlatırım. Şu an her iki dili de hemen hemen eşit derecede biliyor. Ama Türkçe’ye daha fazla maruz kaldığı için elbette konuşurken ilk tercih ettiği Türkçe oluyor. Zamanla dilleri ayırt etmeye başlıyorlar. Çok zor ama bir o kadar da keyifli bir süreç ☺️
Şu an 3 kelimelk ingilizce cğmleler kurabiliyor , kendini ifade ediyor. Hayvanlar , 10 a kadar sayılar , meyveler , duygular , vücudun bölümleri, oyuncak isimleri, kitapalrında gördüğü nesneleri vs tamamen biliyor.
Ben de başlarken çift dilli çocuklarda konuşma akranlarına göre geç olabilir diye okumuş , araştırmıştım. Ben kızımda yaşamadım fakat yaşanması da beni rahatsız etmezdi. Çünkü iki dili aynı anda konuşması daha güzel olacak.
Sizler neler yapıyorsunuz bu yolda ? ☺️