Ozlem9185 merhabalar güzel anne 😊 öncelikle şunu söyliyeyim benim kızım geç yürüyen bebeklerden …13 buçuk aylıkken emekledi ve 17 buçuk aylıkken de yürüdü …Emekleme evresine gelene kadar koltuklara tutunup kalkıyordu ,sıralıyordu ve bunları hep parmak ucunda yaptı ..Biz eşimle çok fazla kafaya takmamıştık zamanla basar diye bekledik ve sakindik …çevreden doktora götür bi göster gibi söylemler duyunca götürmeyi uygun gördük …çocuk Eğitim araştırma hastanesine gittik çocuk doktoru benim uzmanlık alanım dışında bir de nörolog görsün dedi ve çocuk nöroluğuna sevketti ..Nörolog da çocuk fizyoterapist ine gönderdi ..Bunların hepsi aynı gün içinde oldu ..fizyoterapist böyle durumlar olabiliyor çocuklarda bir çok faktör den kaynaklı dedi …(doğumda yaşanılan durumlar,hamilelikte yaşanılanlar ,genetik vs gibi) ama önlem alınmalı Tabiki diyerek bize randevu verdi ve biz tedaviye başladık , haftanın 2 günü çocuk fizyoterapistine gittik …tedaviye başladığımızda da tam 16 aylıktı kızım…fizyoterapist aslında bizimde evde uyguladığımız şeyleri yaptı yani aklınıza çok farklı uygulamalar gelmesin…Ayak masajı ,ayak duyusallları , bol bol yürütme ,tek ayak üstü bekletip bacakları kuvvetlendirme vs gibi yaparak kızımı çalıştırdı..birde ortapedia markasının ortapedik ayakkabısını alın ve evde dahi giydirin dedi …yaklaşık 3 ay fizyoterapist tedavimiz sürdü ve kızım artık parmak ucu basmıyor , normal yürüyordu zaten sadece biyerde durduğunda veya sıraladığında parmak ucu giderdi çok şükür bitti …Hala ayakkabı giydiriyoruz evin içinde , sürekli olmasa bile çoğunlukta ayağında …dışa basma durumu var kızımda sağ ayağını baston gibi kullanıyor demişti fizyoterapistimiz biraz daha ayakkabıya devam şeklinde ilerliyoruz 😊 sizin yaşadıklarınızı çok iyi anlayabiliyorum, umarım yardımcı olmuşumdur …Doktora götürmenizde fayda olacağını düşünüyorum