Selver58 Kolik her bebekte farklı şekilde kendini belli ediyor, rahatlama yöntemide farklı oluyor. 3 ay boyunca ne çektiğimi bir ben bir allah bilir. Benim bebeğimde 15 günlükken başlamıştı. Çok zor günler yaşadığım için size tek tek yazacağım hepsini: 1. Emziriyorsanız gazlı yiyecekler tüketmemeye dikkat edin. Ayrıca belki bebeğinize sütünüzden alerjik bir şeyler geçmiştir bunun tetkikini yapın. Örn laktoz alerjisi 2. Mama kullanıyorsanız pahalı biliyorum ama ilk 3 ay rahatlamanız açısından sma comfort mama kullanın kesinlikle. 3. Mutlaka çocuk doktorunun önerisi ile damla ya da ilaç kullanımınına başlayın. Örn. Bana biogaia diye bir bağırsak düzenleyici damla önermişlerdi ama çocuğumu mahvetti o damla. Her çocuğa yaramıyor. Ben doktorumun önerisiyle sabah 6 damla maflor, gün içerisinde 6saatte bir 8damla sab simplex kullandım. Ayrıca günde 1 kez mamasına tırnak ucu kadar küçük muskat cevizi rendelememi söylemişti doktor. 4. Gaz masajı önemli, özellikle ayak altlarına tatlı elma yağıyla 2-3 kez masaj yapabilirsiniz. 5. Bebeğinizi besledikten sonra en az 30dk dik pozisyonda tutun. Yani yatırmayın. 6. Gaz çıkartmak için çok değişik yöntemler var pilates topu, bebeğin bacaklarını hareket ettirme gibi size en uygun yöntemi seçebilirsiniz. 7. Kolik durumu aslında gaz sancısından ötürü gerçekleşen bir durum değilmiş bunun üzerine çok makale okudum, bebeğin dünyaya adapte olma süreciymiş. Bu yüzden ilk 3 ay anne karnı özlemi yaşarmış bazı bebekler. Uyuturken mutlaka yarım kundak yapın faydasını görecesiniz. Hafif tempolu kucağınızda ya da ayağınız da pış pışlayabilirsiniz. Bu durumun en kötü yanı daha sonra sallanarak uyumaya alışabilir:( Ama bebeğin geçirdiği nöbeti, ağlamasını, morarmasını anne bilir o durumu anne yaşar. Aman sallama alışır kucağına alma alışır şeklindeki önerilere kulak asmayın. Ve unutmayın bu geçici bir süreç, bebeğiniz dünyaya adapte olmaya çalışıyor ve sizden başka kimsesi yok. Yorulacaksınız ben çok ağladım yavrumla birlikte, ama bunları yavaş yavaş uygulayarak çözüme kavuşacaksınız. Bebeğinizle birlikte sağlıklı günler dilerim, sevgili anne☺️