MelekRavzam kızım 33 aylık ama kelimelerin çıkış noktasında sorun var çıkartmıyor ve konuşmasına engel oluyor bu durum , RAM’a gidip destek almanız söylendi bu durumu yaşayan var mı acaba
rbndmrcn MelekRavzam merhaba kelimelerin çıkış noktasında sorun olduğunu nasıl anladı doktorlar? Benim oğlum da 30 aylık hiç kelimesi yok
MelekRavzam 2pati_1baby kimler gidiyor oraya genelde bilginiz var mı , normal çocuklar da gidebiliyor değil mi özel eğitim yeri değil yani
Kaan01 MelekRavzam her cocuk gidebilir zihinsel tanilama yapiliyor. Ustun yetenekli de olsbilir zihinsel engelli de olabilir neyden gitmk istiyorsunuz bazi durumlarda once hastaneye gitmk gerekiyor
MelekRavzam rbndmrcn kızım kelimelerin arasına boşluk koyuyor ve yanlış seslerde çıkarıyor aslında tamamen Susan bir çocuk değil
MelekRavzam Kaan01 benim kızım kelimeleri tam çıkaramıyor örnek vereirse kardeşinin ismi Zeynep Mesa hi a diyor şekere hi diyor banyoya ba ıo suya hu gibi aralarında boşluk var ve kelimeler farklı seslerde çıkıyor Rehberlik danışmanına sordum Rama götürün dil geliştirme dili alsın zamanla düzelir dedi
MelekRavzam Kaan01 tamamen sus pus değil kızım ama yanlış seslerle söylüyor kelimelerin yaşıtları gibi konuşmıyor Anne gel baba git anne çiş var anne su ver gibi konuşabilir ancak anneanne dede baba amca vs vs şeyler diyor bazı hayvan isimleri sesleri
MelekRavzam Kaan01 algısı, verdiğim komutları uyması yerine getirmesi çok iyi zeka oyunların da başarılı
MelekRavzam Kaan01 34 aylık şuan, nasıl yol izlicez nerden nasıl randevuyu alırız , saatleri nasıl oluyor acaba
Kaan01 MelekRavzam ramdayim biz bunun tanisini koymuyoruz siz hastaneye gidiyorsunux cocuk psikiyatristine. Dil konusma bizujlugu diye rapor aliyorsunuz. Çözger raporu.Sonra ramdan randevu alip geliyorsunuz. Biz inceliyoruz nerde sikinti var hangisinden egitim alsin diye. Sonra dil terapistinden egitim alabiliyorsunuz ramdan cikacak raporla.
MelekRavzam Kaan01 aynı sorun olan her çocuk da işe yarıyor yani , benim kızım çok inatçı ve ağlak bir çocuktur da
Kaan01 MelekRavzam rama birakmiyorsunuz ram sadece karar verip rapor cikartir. Bireysel karar verilmisse haftada 2 saat ders alma hakkiniz var ( rehabilitasyon merkezinden ) bireysel + grup verilmisse haftada 3 saat ders alma hakkiniz oluyor. Surede var tabi 6 aylik 1 yillik gibi.