Ftmvrs13 kubra71 aynen öyle bende çok dert ediyordum niye konuşmuyor niye konuşmuyor diye he şöyle bişey var bütün peşimde bide bende 2 tane var küçüğü 1 yaşında olacak rabbim nasip ederse şubatta bütün gün peşimdeler hadi çamaşır asalım AA annecim bak bu ne kazak diyodum bu ne pantolon diyodum mesela diye diye sormayı öğrendi sordukça söyledim sormasada ben sordum ki konuşmayı bende hiç sevmem fazlası başımı ağrıtıyor ama evladım için mecbur yaptım şimdi hiç durmuyor anne bu ne anne bu ne diye diye maşallah çoğu şeyi öğrendi tavsiye ederim kesinlikle ama dediğim gibi hep peşinde olacak 😂
alchn Ftmvrs13 Benim oğlum 26 aylık evi birlikte süpürüyoruz cam Ocak birlikte sıliyoruz herşeyi anlatırım yolda giderim arabaların Teker lerini sorar şu ne şu ne şu ne tekere teke teke der toplam 30kelime varmı yokmu bilmiyorum vala konuşmuyor çizgi film izler ama sadece yemekte 1saat geçmez başka yok nede Tv’de çizgi film izler herşeyi Anlar çok güzel dediğimi işine gelirse yapar ama konuş ma yok
Ftmvrs13 alchn ya bilmiyorum ben faydasını çok gördüm erkek çocukların huyu biraz daha değişik oluyor belki konuşmayı sevmiyorlar fazla 🤷♀️
kubra71 alchn çok zor oluyor canım hiç konuşmaması anlayamıyorum çoğu davranışını bilmiyorum valla ya
alchn Ftmvrs13 çevremde hep konustular ya kuzenlerim çocukları ama bizim oğlan nolcak bilmiyorum herkeste nde bir baskı var neden neden konuşmuyor
Ftmvrs13 alchn çevreye bakma sen bol bol konuş yani ne olursa mesela ben kızıma yaz gelsin parka gidicez denize gidicez şunu yapıcaz falan diyorum sonra sana elbise alıcam kazak alıcam tişört alıcam tayt alıcam pantolon ayakkabı aklına ne gelirse sayıyorum sonra sen büyüyünce okula gidiçeksin sana güzel kıyafetler çantalar defterler Kitaplar alıcam diyorum öğretmenin olacak arkadaşın olacak diye bir sürü şey zırvalıyorum yazarken yoruldum valla 😂
sibellllo kubra71 konusmayi çoğu çocuk 2 yaşından sonra yapıyor ama verdiğiniz komutları anlıyor ve uyguluyor mu önemli olan bu canım komutları anlayıp harekete geçiyorsa yeterli bence suan için
kubra71 sibellllo 10 tanesinin 5 ini yapıyor komut olarak çoğu seyrede hareketleri ile belli etmeye çalışıyor oğlum şu içer mısın diyorum nefes alıp veriyor hızlı hızlı değişik bi çocuk 😄
MySunny Ah bu tv ler.Geçen doktor vidyoda anlatıyordu, çocuk tablete bakıyor, tablett konuşuyor,anlatıyor,şarkı söylüyor, bebeğinizin konuşmasına hiç gerek kalmadan,tablet hepsini yapıyor.E bu çocuk nie konuşsun ki diyordu.
elmaliturtam kubra71 uzman yardımı aldınız mı danıştınız mı? 21 aylık kelime olmaması bar komut almıyor diyorsunuz. Acilen uzman yardımı alın belki uyaran eksikliği belki daha ilerisi belki daha basit bir sorundur ama en azından çözümünü size söyler nasıp bir yol izlemeniz gerektiğini söyler boşu boşuna kendi kendinizi yıpratmazsınız bu süreçte neden diye düşünmek yerine sizde rahatlarsınız.
kubra71 elmaliturtam hepsini değil tabi bazı komutları alıyor mesela oğlum kavanozu kapağını kapat diyorum kapağı alıp kapatıyorum bu bazen işine gelmediğinde gel uyuyalım kapıyı ört gel diyorum öyle suratıma bakıyor
Filiz2525 2 bucuk yas bnm kizda ufak tefek seyleri soyluyor anne su anne mama anne kalk otur kos falan ama kisa kisa cumleler hep konusmuyor ama komutlari yerine getryr bacim
Filiz2525 kubra71 umarim en kisa surede dilleri acilir cnm ama komutlari yerine getire bilecek ayda diye dusunuyorum umrm bir sknti yoktur yapmak istemedgi icin yapmiyordur belkide
kubra71 Filiz2525 kız işine gelmediği için yapmıyor yani ben bunu böyle düşünüyorum 1p tane söylüyorsam 5 tanesini kesin yapıyor oğlum hadi gel sana elma vereyim diyorum yerini bildiği için önden koşup önünde beni bekliyor
lalbg kubra71 kelime söylerken bıraktıysa ve komut almıyo demişsiniz muhtemelen uyaran eksikliği. Acilen telefon ve tv’den uzaklaştırın bol bol parka götürün kitap okuyun varsa akrabalarınızın çocukları falan onlarla görüştürün.
kubra71 lalbg parka.goturuyordum havalar çok soğuk gitmiyoruz kalabalık ortamlara giremiyoruz hastalık var ailemden uzaktayım başka şehre gelin geldim kaynanamgil var sadece onlarda çocuğu sevip öpmek için eline telefon veriyorlar ne kadar izin vermesene yapmayın dediğinde kusuyorlar kitap ara ara okuyorum tv tablet telefon yarından itibaren uzaklastiriyorum insallah
mihrosum Benım kızımda konusmuyor 25 aylık. 3 4 kelıme o kadar. Isınmılgıncı herseyı anlayan ısaret eden ismıne bakan bir cocuk ama yok cocuk konusmayı sevmiyor
Dilaylaa Tvyi azaltmayın komple kapatın bol bol kitap okuyun etkinlikler yapın yaşıtları ile vakit geçirsin
kubra71 Dilaylaa yaşıtları yok cevremde kuzum memeleket uzak bir şehre gelin geldim kitap okuyorum bakalım
elmaliturtam kubra71 hem yaşıtları akranlarında yok en iyisi uzman görüşü size akransız ortamlar için tüyolar verir nasıl yaklaşmanız gerek neler yapmanız gerek çokta iyi olur evladınız için kendiniz için illa bir sorun olmasına gerek yok zaten yardım almak için biz pandemi bebesi olduğu için bir problem gözlemlememize rağmen görüş aldık uzmandan bu dönemde nasıl yaklaşmalıyız diye çocuğumuzun gelişimine ortamına göre bize tavsiyeler verdi doğru yanlışı gösterdi sağlıklı iletişim için.