molimoli Pastörize sütle yapıyorum ben canım. 45 dereceye kadar ısıtıyorum sütü. Kaynatma sütle yaptığım zaman da kendime, kaynatıp bir gece dolapta bekletip ertesi gün ısıtarak yapardım. Neyse. Sütü 45 dereceye getirdim. Toz mayamı ekledim. Güzelce karıştırdım ve minik cam kaselerime paylaştırdım. Daha önceden yine 45-50 dereceye ısıtıp kapattığım fırına kaldırdım, kaselerin kapaklarını kapatmadan (aman fırın çok sıcak olmasın ılısın yeter). Fırında bi 6-8 saat arası tutuyorum. Çok saat tutmadım. Gece mayalayıp sabah çıkarıyorum genelde. Oradan buzdolabına kaldırıp bi 4 saat de orada dinlendirip kaselerin kapaklarını kapatıyorum. Valla kaseleri ters çeviriyorum dökülmüyor bile. Hep böyle mayaladım ben bilmiyorum. Kullandığın maya üzerindeki tarife de uy ama bence. Ben Vivo probiyotik toz maya kullanıyorum. Küçük bir paketin üzerinde 1 litre de 5 litre de aynı gramla mayalanabilir yazıyor. 1 litre mayalarım genelde. Bir paketin hepsini kullandığım da oldu. Yarısını da… Sonuç aynı oldu.