Merhaba sabır taşı deneyimimi merak eden anneler. 😂 Öncelikle önce ki postlarımı bilenler vardır ve deneyecektim şimdi benden sonuç bekleyenler için erkenden yazayım bizde bir şeye yaramadı. 😂🤦🏻♀️ Şimdi bahsedeceğim benim kızım 18 aylık ve emzirerek uyutmaya alıştırdığım için çok zor bir dönem geçirdik. Beni artık psikolojik olarak bebeğimi benden başkasının uyutamaması, uyuyana kadar dakikalarca emzirmek, bazen bırakınca ağzının boş olduğunu anladığı an uyanması gibi şeyler çok yormaya başlamıştı. Kademeli olarak ve kendi kendine bırakmasını beklemeye hiç takatim kalmamıştı bu yüzden sabır taşını tercih etmiştim. Yada herhangi bir şey sürerek deneyenlerle aynı şey işte bu da. Şunu belirtmek istiyorum ki en güzeli 2 yaşına kadar bekleyip anlata anlata bebekle iletişim halinde olarak kendi isteğiyle kesmektir. Ama dediğim gibi benim sabrım kalmamıştı birde emzirerek uyutmaya alıştırmak benim isteğimle olmadı talihsizlik diyelim… Bir bebek uykusu gelince emmekten başka bir şekilde asla ama asla uyumaz mı? Son dönemlerde hem seçenek olsun hemde emzirmeyi keseceğim diye bir kaç kez sallayarak uyutmaya alıştımak istedim mesela. Sadece bir kaç kez kabul ettirebildim. Bir öğün de eşim uyutabilse diye hep dört gözle beklemişimdir. Sabır taşından başka çarem kalmamıştı. Çok endişelendim hatta eşim nöbette iken bile deneyemedim, hem üzülüyordum hemde korkuyordum. Epey araştırdım kendi bırakmasını beklemeyeceksek bu yoldan başka yol yokmuş. Travma falan diyorlar ama bu da işin abartı boyutu. Herkes olumlu ve zararsız sonuçlar almış. %1’lik bir dilim sabır taşının başarısız olduğunu yazmış desem yeridir ve o dilim de emmeyi ısrarla devam ettirmek isteyen bebekler oluyormuş ve üstelememek gerekiyormuş. Sonuç olarak bende sabır taşı derdime deva olacak sandım ama 3 kez sürmeme rağmen üçünde de kızım bayıla bayıla emdi. Yani ben başarısız oldum mecburen onun bırakmasını bekleyeceğim arkadaşlar ne kadar psikolojik olarak zorlansam da… %1’lik dilime girdik hayatta ki şansım diyorum. 😂 Ve biz elendik siz devam edin. 😂😂😂