Eso3565 Her zaman yaptığım her sefende tane tane olan tarifimi yazayım. 2-3 saat öncesinden 2 su bardağı pirinci soğuk su ile ıslatıyorum. Tencereye tereyağını koyuyorum. Eridiktem sonra pirinçlerin suyunu süzüp orta ateşte 4-5 dakika karıştırarak pişiriyorum. Tuzunu atıyorum. Üzerine 3,5 su bardağı kaynar su ekliyorum. Bir kez karıştırıp kapağını kapatıp en kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyorum. Suyunu çekince altını kapatıp tahta kaşıkla 2 kez alt üst yapıp tencereye havlu peçete koyup kapağını kapatıyorum. Pilavda her zaman 1,5 fazlası koyulur su olarak. Yani 3 bardak yaptıysanız 4,5 su bardağı su.