MuBaBu15 Ben size kendi mayalama şeklimi yazayım. 1 yada 2 litre sütü kaynatın 5-7 dakika gibi. Fazla kaynatırsanız faydalı şeyleri öldürürsünüz. Sütü serçe parmağınız ile kontrol edin. Ilık olacak. 7 ye kadar sayın parmağınız yanmıyorsa mayaya hazırdıe. 2 kaşık yoğurdu bi kaseye koyun. (Süt 5 litre olursa 3-4 kaşık maya kullanın) İçine ılık sütten 4-5 kaşık alarak iyice yoğurt mayasını karıştırın. Sonra bu karışımı süt dolu tencereyw dökün. İyice karıştırın sütü. Ben minik kavonozlara koyuyorum bu karışımı. Siz isterseniz büyük kavonoz kullanın fark etmez. Ağızlarını kapatın. Sonra doğru fırına. Isınmış fırın değil. Normal şekilde koyun fırına 5 saat hiç kapağını açmayın fırının. 5.saat sonra alın dolaba kaldırın. Taş gibi yoğurt👍 Bu şekilde ekşi yoğurt mayası bile tatlıya döner o kadar güzel bir mayalama şekli. Her seferinde aynı yapıyorum. Aynı güzellikte oluyor.