Hafsatugce Kızlar bebegimin 6 ayi yarin bitiyor ve hicbir ek gidayi dogru durust yemiyor durumda yani yemeden kastim tatmak bile istemiyor yeni tadimlara baslandigi biliyorum fakat ebemiz daha onceleri yedirmemi onermisti 4 5 ay gibi o zamanlar denedigimde cok guzel yiyordu simdi agzina verip tattirdigim anda ogurup kusuyor ne yapacagimi sasirdim kilosuda boyuda geriden geliyor dedi napabilecegim hakkinda fikir verirmisiniz lutfen
ErkekkAnnesii Hafsatugce 4 5. Aylarında ilk neler tattırdınız şuan neler veriyorsunuz mesela ki ilk zamanlarda normal bir durum isteksiz olması
Umay12 Hafsatugce cicibebe ve reçel için erken değil mi biraz. Yani önce meyvelerle bile başlanmaması sebzelerle başlanması gerektiğini okudum ben. Tatlıyla başlabınca sebzeleri yemiyormuş bebekler
Hafsatugce ErkekkAnnesii cicibebe ver dedi ebemiz ilk cicibebeyle basladik tattirdim sonra ekmek icini biraz caa islatip recelle verdim o sekilde yogurt yaptim meyveli suandada tekrar basa donduk pure yapiyorum evde elma havuc yemiyor yogurt tattiriyorum direk ne verirsem vereyim oguruyor sevdigi hicbirsey yok biraz meme biraz mama ile devam ediyrouz suan
ErkekkAnnesii Hafsatugce markette ki cicibebemi ve reçel vermeyin daha tadım aşamasında onlar verilmez ki erken daha bebeğiniz için eğer marketteki cicibebeyse hangi ebe cicibebe verin dedi acaba ilk başlamanız gereken şeyler yoğurt sebze ve meyve olmalı şeker tadı alan bebekler sebzeyi vs almakta zorlanır istemez o yüzden de zaten meyveyi sona bırakın derler
qwrt1245 Hafsatugce tadımlara yanlış şeylerle başlamışsınız. Çay cicibebe ekmek vs bunlar zaten sağlıklı değil olabildiğince kaçınmak gerekiyor su aşamada. Ayrıca tadımlara tadı güzel olan şeylerle başladığınız İçin bebeğiniz daha az tatlı ya da tatsız olan sebzeleri reddediyor gibi gözüküyor. O yüzden tadımlara ilk sebzelerle başlanır sonra yoğurt sonra meyvelere geçilir. Bi müddet tadı güzel olan şeyleri tamamen kesin. Sebzeleri de sürekli denemeye devam edin
Hafsatugce ErkekkAnnesii ya kendi ebemiz degildi konyada kayinvalidemlerin yanindaydim ordaki ebeleriydi o siradada baski uzerine baslamistik
Cigdemss ErkekkAnnesii okuyup baksanız el gıda sürecine internette çok ksynak var. Ebe niye cici bebe verin dedi ki hemde reçel şok oldum . Sebzeleri püre yapıp sabırla zorlamadan denetmeniz gerekli yoğurt meyveler çorbalar. Şimdi öğürme refleksi fazla oluuor bebeklerde zorlarsa kendini bir süre sonra kusma hissi oluşur.
Hafsatugce Umay12 evrt oyleymis maalesf bende sonradan iyice arastrp ogrendim ama gec oldu suan ne yapabilirim sizce tekrardan yemesini sevmesini nasil saglayabilrim
Laren Kziim 5 ay 7gunluk bende yeni başladım. İlk yoğurt mayalayip verdim tadımlık gittikçe arttırıyorum. Bugünde patatesle havuç haşlayıp süzgeçten gecirdim bir iki damla zeytinyağı damlattim sevdi sende dene. Bide günde 1 kere kaşık maması veriyorum hero baby içine 1 dilim muzda ekliyorum 2 gündür.
Hafsatugce Laren evet bende kasik mamasini kasikla yemiyor biberona yapiyorum o sekilde iciyor sebzeler corbalarida tatirmaya calisiyorum am oguruyor insallah duzelir 😔
Hafsatugce Cigdemss evet haklisiniz o sirada ebenin soyledikleri dogru sanip bakmamistim qma hata etmisim etrafi dinledim birazda malesef kayinvalidemlet dogru soyluyorlar sandim ama degilmis
Laren Hafsatugce düzelir canim ins bebeklerin bir günü bir gününü tutmuyor sen hergun dene bir kaşık bir kasiktir
Esraa- Ben ilk yoğurtla başladım.sonra havuç ilk gün çay kaşığı ucuyla verdim sonra tam çay kaşığı diğer gun tatlı kaşığı kadar. sonra patates püresi aynı şekilde , yumurta sarısı. Bnmki yumurtada ögürmüştü.pekmezle tatlandirmistim.o şekilde düzelmişti
qwrt1245 Hafsatugce bence meyveleri de kesin biraz. Zaten su an ayı gereği doyması kilo alması pek mümkün değil yedikleriyle. bir çay kaşığı bile yese yeterli önemli olan ek gıdayla doymak kilo almak değil tadını öğrenmektir. Bu süreçte şu an bence meyveyi de kesin. Havuç kabak balkabagı patates bunları zeytinyağıyla verin. Çay kaşığı bile yeterlidir çok üstelerseniz travma oluyor çocuklarda ileride yeme bozuklukları oluyor. Benim kızım da zayıf Doktorumuz bize yemezse yemesin üsteleme elbet yiyecek kilo alsın diye uğraşma demişti. Siz de üstelemeyin bi de siz stres yaptıkça hissediyorlar onlar da yemek istemiyor akışına bırakın yemek zorunda değil çay kaşığının ucuyla tatsa yeter diye düşünürseniz biraz kolaylarsınız emin olun
Hafsatugce qwrt1245 çok teşekür ediyorum biraz rahatlattiniz beni etrf yemiyor doktora gotur diye baski yapiyordu gercekten icime su serptniz