yareninannesi888 Merhabalar, amacım bebeğimi kıyaslamak değil biliyorum her bebeğin gelişimi farklı ben sadece eğer bir sorun varsa bilmek ve erkenden müdahalede bulunmak, birşeyler yapmak istiyorum. Arkadaşımın bebeği 15 aylık bugün tanıma kartlarını tek tek çıkardı çok net bir şekilde avakado fil vs dedi çocuk şok oldum acaba benim bebeğimde bir sorun mu var kızım 14 aylık sadece baba diyor 10a yakında hayvan sesi çıkarıyor, arkadaşım çok şaşırdı sadece baba demesine başka hiçbir kelimesi yok mu yani dedi kafama takıldı zamanla çoğalacağını düşünüyordum 14 aylık bebeğin ortalama kaç kelime bilmesi gerekir?
BugsBunnyy yareninannesi888 ortalamalara cok takilma çok iyilerde var hic kelimesi olmayanda. Endiselenmek için küçük vakti var daha
Aasell yareninannesi888 benim kizimda tam 14 aylık meme baba anne nene diyor şaşırdım bende avokado mu 😁
Pineapple20 yareninannesi888 benim kuzenimin kızı abartmak gibi olmasın 14-15 aylıkken bisikletimi istiyorum filan diyordu benim oğlan o seviyeye 21 aylıkken bile gelemedi 😄 her çocuk farklı 14 ayda daha küçük endişelenmeyin
Durukusunannesii yareninannesi888 benim kızımda 14 aylık mama Anne baba gel dede dayı mama hayır iki altı falan diyo anca bide taklitlermizi yapiyo öyle meyveler falan bence daha erken hiç takilmanjza gerek yok her çocuk bir olmuyo 😊
yareninannesi888 BugsBunnyy Banada küçük geliyor yani 14 aylık daha adım atmaya bile yeni başladı, sadece 1 ay büyük bebeğin söylediklerini duyunca çok şaşırdım
MelekSubasi yareninannesi888 Ama sadece 1 ay da bile fark olabiliyor bebeğinizde konuşuyor açılır konuşması daha küçük.
yareninannesi888 MelekSubasi evet haklısınız geçen ay baba bile demiyordu her ay bir kelime eklense bile yeter
Minis yareninannesi888 bebegimin varlığını ogrendigim günden beri konuşuyorum 1ayliktan beri kartları gosteriyorum. En az 20 tane kitabı var sürekli okuyorum. Televizyon açmayız. Surekl i oyun halindeyiz. Benim kızım da 14 aylik her şeyi tarif ediyor. Banyo yapan bebek kartını gosteriyorum mesela banyo yaparmış gibi hareketler yapıyor heeer şeyi anlıyor başıyla onaylıyor ya da hayır diyor. Kelimeleri var ama aslaaaa avakado seviyesinde değil. Tek ya da iki heceli max 10 kelime. Yani konuşmayınca konuşmuyor malesef
ilahiyatci_Mom yareninannesi888 oğlum 15 ay 7 günlük bende doğdugundan beri altını değiştirirken dahii ne yaptıgımı anlattm ona sürekli konustum bebekliğinden bu yana kitap okudum eğitici kartları ve kitapları aktif kullandık . Telefon , tv , tablet hiçbişey vermedim eline suan ortalama bişey söyleyemem ama herseyi gayet net tarif eder . Kelime sayısı da cok şükür güzel kartları bütün hayvan seslerini cıkarır taklit eder . Aktif oyun oynamak diyalog kurmak cok öenmli bu konuda . Sürekli konusma pratiği yapıyoruz mesela . Suan konusmasada derdini cok net anlatabiliyor .
Umay_ yareninannesi888 Benim kızım da onunla çok fazla ilgileniyor olmama rağmen o aylarda fazla konuşmazdı. Herşeyi anlardı, mesela dediğiniz gibi kitaplıktan Kedi kitabını getirir misin derdim getirirdi, algıları çok iyiydi ama kelimesi sayılıydi. Sanırım 3-5 kelimesi anca vardı. Ancak 18. Aya gelince bı güncelleme geldi sanki. Birden her kelimeyi tekrar etmeye başladı. Şu an 19 aylık geçen sayayım dedim 30u geçmiş söylediği kelime sayisi. Artık sayamiyorum😀 Demem o ki siz bebeğinizle bol bol oyun oynayın,konuşun kitap okuyun dışarı çıkarın (zaten yapıyorsunuzdur) sonrasını bekleyin. Dil gelişimi 18-24 aylar arasında tavan yapıyormuş. Uzmanlar öyle diyor. Ben de bu şekilde gözlemledim. Birden açılacaktır😊
Mihre Kızım 16aylık.Baba,nene,mama,gel,hav hav,dede diyor sadece.Bende sürekli kitap okurum.Oyunlar oynarım ama bu kadar oldu 😅Her çocuk farklı çok takılmıyorum
Balkupum2505 yareninannesi888 hic endiseenme bacim her cocuk farklidir 20 aylik oglum 10a yakin kelimesi var ve henüz anne bile demiyo zamani var daha merak etmeyin
BirAnneBirBebekkkKk Ben kart filanda aldim oturup anlatiyorum filan ama brnimle oturup uzun sure bakmiyor hemen firlatiyor filan 17 aylik 2 3 cumle kurmuyor oyle anne dede bitti düştü oyle konusiyor insallah zamanı geldiginde konusur yoksa ben mi beceremiyorum :(
Denizgozlum yareninannesi888 canım merhaba evet kıyas yapmamak lazım doğru söylüyorsun ama tabi kıyas yapmasak bile anneyiz merak ediyoruz. Ben ikinci üniversite olarak çocuk gelişimi okudum ve aynı zamanda psikolojik danışmanım. 12 aylık bebeğin ortalama 1-2 kelime söylemesi normal kabul edilir. 14 aylık olunca hala bu şekilde de olabilir kelime sayısı fazla da olabilir. Şu an alıcı dil önemli. Söylediklerini anlayıp hafızaya atıyordur. Hayvan sesleri de çıkarıyorsa gayet normal. Benim bebeğim de 14 aylık olmak üzere. Kelime sayısı oldukça fazla ama işte bir kelime olsaydı da bir şey olmazdı şu an için sıkıntı değil bu durum endişe etme 😊