Merve9812 Allah bağışlasın sağlıkla büyüsün inşallah bebeğiniz.
Bu gaz olayı genelde her bebekte oluyo. Bizimde o zamanlar gazdan kolik şekline geçmişti çok şükür 2,5 aylıkken bitti. Şuan 9 aylığız çok şükür☺️
Emzirdikten sonra bebişini omzuna yatır. Avucunun iç kısmınla parmaklarını gererek sırtına aşağıdan yukarıya doğru sıvazlayarak avucunun iç kısmını sür çok bastırmadan ama baskını hisset biraz da. Daha sonra da elini kubbe şeklinde yap sırtının üst tarafına orta kısmına pat pat vur ama çok sert şekilde değil. Bunu üst üstte tekrarla. Taa kii ağızından gazını çıktığını duyduğun ana kadar sonra pış pış sesinle uyut. Bunu yapmanın sebebi emzirdikten sonra oluşan gaz midedeyken bağırsaklara inmemesi için. Eğer bağırsaklara inerse bebek ağlar ve gaz sancısı çeker o yüzden inmeden bunu yapman gerekli.
Gaz bağırsaklarda ise göbeğine masaj yapın. Bebek yağınla ellerinizi yumuşatın.Parmak uçlarınızla çok bastırmadan yukarıdan aşağıya doğru bişeyi boşaltıyomuş gibi düşünün o şekilde yapın. I Love You masajı yapın youtube da var izleyebilirsiniz. Çok etkili bir masajdır ben çok yaptım ve işe yarıyo. Ilık bir havlu koyabilirsiniz. Bel tarafına da masaj yapabilirsiniz. Sağ sol yanlara doğru sıvazlayarak. Ayaklarının altına masaj yapabilirsiniz bebek yağınla. Bacaklarını karnına doğru çok bastırmadan yapın Allah korusun kalça çıkığı olur ama ben bu masajı tavsiye etmiyorum yine de videolardan izleyin içinize sinerse dikkatli şekilde yaparsınız.
Emzirirken doğru pozisyonda emzirmen çok önemli çünkü emerken hava yutma olasıklıkları yüksek oluyo bebişlerde. Doğru pozisyonda tutarak emzirirsen hava yutmaz bebeğinde de gaz oluşumu engellenmiş olur amaaa sende yediklerine çok dikkat ediceksin. Ben hep diyet yaptım bu yüzden gazlı yiyecek ve içeceklerden uzak durdum. O yüzden kısa sürede atlattım. Süt ve süt ürünleri , gazlı içecekler , kafeinli içecekler , mercimek gibi gazlı yiyecekler , un ve un türü gibi ürünlerden , sütlü tatlılardan ( çok az yedim ) evet süt yapıyo ama gazlı bir bebeğiniz varsa çok az yemeniz daha doğru oluyo. Kimyon kullanın hem kahvaltı da hem yemeklerin üstüne atın. Hem süt yapar size hem de gaz için sütten bebeğe geçer rahatlar. Bebeğinize içirmeyin lütfen minicik midesi var yakmasın. Doktorunuz ile görüşün bitkisel gaz damlaları var, bebeğinize uygun olanı söylücektir. Biz hangisini söylesek her bebekte aynı etkiyi yapmıyo malesef o yüzden doktorunuz daha iyi bilir. Bize de bi çok damla verildi yaramadı ama bir tanesi vardı o bizi kurtardı çok şükür. İnşallah işe yarar ve sıkıntısı olmaz bebişinizin geçmiş olsun 🌿