Mastit artık benim için hayatın bir parçası oldu. En ağır geçirdiğim mastitte ultrason çekildim ve sağ memenin süt kanallarının dar olduğunu söylediler. Yani o yüzden bu kadar sık tıkanıyor. Ben rahatlamak için öncelikle duşa giriyorum ve duşta kalıp sabunla memeyi yıkadıktan sonra tarak, masaj aleti gibi bir şeyle aşağı doğru masaj yapıyorum. Çıkınca hemen bebeği emziriyorum. Almakta direnirse ters emzirme diye bir yöntem var görsellerden bakabilirsiniz, çanta yöntemi de deniyor sanırım. O şekilde emzirin. Hiçbir şekilde tutmazsa mutlaka ama mutlaka boşaltmanız lazım. Hastanede ben sağdığım zaman çıkan iltihapı ve katılaşmış sütü gördüklerinde şok oldu herkes 😔 çok ağrısı olur insanın vücudunu mahvediyor o yüzden parol alın ki sağım yapacak gücünüz olsun. Bir de fermente gıdalar tüketin o da mastiti engelliyor( turşu,kefir, şalgam vs). Çok geçmiş olsun 💐