Biliyorum kendinizi kötü hissediyorsunuz. Aylarca bedeninizin içinde büyütüp beslediğiniz yavrunuzu doğduktan sonra da bedeninizle besleyebilmek istiyorsunuz.
Muhtemelen maddi manevi gücünüzün yettiği her şeyi denediniz. Kiminizin sütü arttı ve mama vermeyi bırakabildi ama kiminiz benim gibi emzirme kampı bile yapsa sütünü arttıramadı.
Mama, biberon verdiğiniz için lütfen suçluluk duymayın. Tam tersine bedenlerimizin bize yardımcı olamadığı bu durumlarda bilim ve teknoloji sayesinde bebeklerimizi besleyip hayatta tutma şansına sahip bir dönemde olduğumuz için şükür etmeliyiz.
Yabancı bir forumda paylaşılan bu hikayeyi okudum bugün ve hala aklımdan çıkmıyor. https://fedisbest.org/2017/02/given-just-one-bottle-still-alive/
İngilizce bilmeyenler için: Bebek acil sezaryen ile sağlıklı bir şekilde doğuyor. Hastane anne sütünde ısrarcı ve bebek çok güçlü emiyor fakat ağlamaları durmuyor, saatelerce memeden ayrılmıyor. Memede olmadığı zaman sürekli ağlıyor. Doktorlar ve hemşireler normal anne sütü emdikçe artar, küme beslenmesi vs. diyorlar. Aman o mama verilmesin, biberona alışmasın, çok güzel emiyor vs.
Eve döndükten kısa bir süre sonra bebeğin durumu kritikleşiyor. Hastaneye dönüyor, yoğun bakıma alınıyor ve günlerce süren yaşam mücadelesini kaybediyor. Otopsi besin yetersizliğinden vefat ettiğini tespit ediyor.
Anne polikistik over hastası, PKOS gibi hormonal sorunları olan annelerin süt üretimi sıkıntılı olabiliyormuş. Ben de PKOS’luydum. Ergenlik çağında gerekli hormonları gerektiği kadar üretemediğinden beden, yeterince süt altyapısı olmayabiliyormuş PKOS’lularda. (Bu arada her PKOS’luda böyle olmak zorunda değil ama ihtimali yükseltiyor PKOS, Endometriosis ve tiroid sıkıntıları)
Uzun lafın kısası, bu anne şimdi keşke o mamayı verseydim diyor, keşke konu hakkında yeterli bilgilendirilseydim, keşke mamadan zehir gibi korkutulmasaydım da bebeğim yaşasaydı.
O mamayı vererek bebişlerinize kötülük yapmıyorsunuz, bebeğinizi çok sevdiğiniz için besliyorsunuz ve hayatta kalmasını sağlıyorsunuz. Size kötü hissettirmeye çalışanlara kulak asmayın. Hepimiz anneyiz ve hepimiz bebeklerimiz için en iyisini istiyoruz 🌸