ubeyitsongulasya Merhaba, size tavsiyem eger doktor rapor veriyorsa alın. Evde kendi çabalarınızın yanında rehabilitasyonda uzman desteği almanız daha faydalı olur. Rapor kalksın ya da kalkmasın asla hiçbir yerde önüne çıkmıyor. Bu çocuğun mahremi. Aksine eğer kalkmazsa ve akademik olarak ilerleyebilen bir çocuksa devlet onlara bazı ekstra haklar tanıyor. Zaten eğer tanı doğruysa otizmde rapor kalkmaz. Çünkü otizm iyileşmez, hastalık değildir. Eğitimle etkileri büyük ölçüde azaltılabilir ama bu durumda dahi rapor kalkmaz. Eğer size verilen rapor sonradan kalkarsa tani yanlis demektir zaten. Rapor alması ileriki hayatını olumsuz etkiler korkunuz olmasın. Ayrıca diğer taraftan bakınca daha 1 yaşında bile olmayan bir evladın böyle büyük bir sorumluluğunu tek başınıza sırtlanmanız ilerleyen süreçte sizi çok yoracaktır. Çünkü bu bir iki günlük bir mesele değil. Ömrünüzün sonuna kadar o evlat da sorumluluğu da sizin. Anne olarak evladınızı düşündüğünüz kadar kendinizi de düşünmelisiniz. Çünkü evladınızın iyiliği sizin hem fiziksel hem ruhsal olarak iyiliğinizden geçiyor. Özel çocuk annelerinin en sık yaptığı hatalardan biri bu, birden bire tüm enerjisini çocuğa verip birkac yıl sonra çok yorulduğunda kendini tükenmiş, yalnız, yetersiz hissetmek. Lütfen siz bu hataya düşmeyin. Duyguları, ruhu olan, üzülüp kırılıp yorulabilen, öfkelenebilen bir insan olduğunuzu unutmayın.
Son olarak evlat her sekilde sizin evladiniz. Sizi seçti çünkü bu hayatta ihtiyaç duyabileceği her şey sizde var. Onun için bu dünyadaki en iyi anne-baba sizsiniz. Umarım neşeyle, sevgiyle geçireceğiniz bir süreç olur. Allah evladınızı size bağışlasın :)