HappyKids Merhaba canımız annelerimiz, “6-8 Aylık Bebek Beslenmesi” başlıklı blog yazımız yayında! Bebeğinizi Beslerken Nelere Dikkat Etmelisiniz? Kahvaltı Örnek Menü İçerikler Linkte! 🚀 https://blog.mutlubebekleriz.com/beslenme/6-8-aylik-bebek-beslenmesi/ Annelerimiz 6-8 aylık bebeğinin öğünlerine neler hazırlıyor? ☺️
Snowglobe HappyKids merhaba bu tarif dünyasında arama butonu var mı. Bide keşke her aya ayrı ayrı butonlar olsa ve ona girip baksak böyle tek tek değil
benaslindayohum HappyKids keske biraz duzenli olsa bakiyorumda 7 ayı bulmak icin baya geziniyorum ay ay tarifler gbi kategori olsa cok daha kullanisli olur
mrbld HappyKids yemeklerimizi az tuzlu yapıyoruz bebeğim de önüne koyanı değil bizim yediğimizi yemek istiyor haliyle biz de ayrı pişirmeyi bıraktık ne yersek az az yediriyoruz zaten yedirmezsek yaygarayı kopartıyo velet gecen aksam elimden ekmek aldım diye 1 saat ağladı 😅
Fatosef HappyKids bugün havuçlu kabaklı çorba yaptım oğlum baya içti ama sanırım yoğurt karın ağrısı yapıyor yoğurt verdikten sonra çok agladi gece sancidan 😢 ya da patates verdim o kabız yaptı sanırım
Moonlightttt Merhaba bir şey soracağım 6ay 25 günlük. Günde 1cay bardağını geçmemesi gerektiğini biliyorum ama o kadar vermiyorum.tecrubeli anneler vitamin yönünde sorun olur mu? Anne sütü alıyor. Böyle karışım da değil tadım yaptırdım şimdiye kadar sadece
Btlanestezist Moonlightttt bizim doktorumuz 5 bucuk aylıkken ek gıdaya geçirdi.tadım yaptık tek teksonrasında eklemeler yaptım bırbırıne sımdı 8 aylık olduk cay bardagı kuralını bırazda bebegıjız karar verıyo doyup doymadıgını bellı edıyo
Murvet35 Moonlightttt bence tadının disinada çıkabilirsin benim oğlumda 6ay 21gunluk veriyorum. Severek yiyor herşeyi tabiki anne sütü en önemlisi ama kızımda hep tadım yaptirdim 7aya kadar sonra sonra yavaş yavaş başladım önünü vermeye ama artık hiçbir şey yemiyor çok seçici oğlum da öyle yapmıyorum her şeyi veriyorum ve yediriyorum seve seve yiyor. Kızımla taşıtlar herşeyi maşallah seçmeden yerken benimki tadına bile bakmiyor soruyorum bebeklikten yedirdik diyolar. Oğluma vericem herşeyden şimdiden bence sende ver korkma bı çay kaşığı i geçsin bişey olmaz
Minesimsek Moonlightttt canım hiç korkma ben 4. Buçuk aylıkta başladım şuan 8aylık hiç bi sıkıntı olmadı sadece üç gün kuralı yap
Melzey12 Kızım 7 aylık bugün ona balkabağı çorbası yaptım severek içti. Patates balkabağı soğan sarımsak havuç kaynattım zeytinyağı ekleyerek sonra azcık baharat işe tatlandırıp kuzu kemik suyu ekledim blendırdan geçirdim. Miniklerinize deneyin anneler. Gayet lezzetli 😋 afiyetle 🤍
Funda80 Melzey12 bizde 7 aylık olduk. Bende organik balkabağı tozu bebek çorbası ve organik toz tarhana çorbası veriyorum. Hangi çorbayı yapacaksam 1 tatlı kaşığı ondan cezveye koyuyorum yarım çay bardağı su 1 küpte kemik suyu ekliyorum birazda tuz ve zeytinyağı koyuyorum. Severek yiyor😋
Elizanhavva Murvet35 bende sizin gibi düşünüyorum tadım yapınca bu sefer herşeyi yemiyorlar eltim iki kızını da kendileri ne yiyorsa kızlarına onları verdi maşallah yemedikleri şey yok oğlum büyük kızıyla yaşıt ben dikkat ettim şimdi 4,5 yaşında 13 kilo 10 aylık bebek kilosu nerdeyse zayıf çelimsiz hiç bişi yemez yemek seçse neyse dicem yemiyo ki seçsin kızımda bismillah diyip herşeyden vermeyi planlıyorum tabi zararlı şeyler dışında
Murvet35 Tinymom Bir haftadır hero baby nin tahıl maması var kaşık maması ondan yapıyorum gece uyumadan önce onu veriyorum 10-11 gibi yatıyor 4-5 gibi kalkıyor karni iyi doymuş oluyor hiç memeye düşkün bir bebek olmadı öyle 4-5 gibi kalkınca bir kere meme veriyorum ondan sonra sabaha karşı 2 saat sonra falan gene huzursuz oluyor kalkıyor meme veriyorum ama tutmuyor emziği veriyorum geri uyuyor o şekilde gece bir kere bir de sabah 7′de 8′de falan bir kere veriyorum süt
Ecre123 Funda80 canım bu tozları bırı DHA soylemıştı sen mıydın acaba bılmıyorum da ben de baktım baya iyi mantıklı ama sağlıklı mı acaba bılemedim almak konusunda kararsızım sence almalımıyım
Murvet35 Asuyar ben buna katılmıyorum ya kızım da bu hata yaptım çok pişmanım tuz olsun baharat olsun hiç bir şey vermedim hep her şeyini ona özel yaptım özel tarifleri baktım her şeyi ayına göre verdim ama pişman oldum şu an hiçbir şey yemiyor tadına bile bakmıyor bence hatalı bir davranış olur. Kızımla yaşıt gorumceminde kızı vardı ne olsa önünde verirdi bebeğin ağzına tadına baktirirdi kendi yaptığı yemeği bebeğine yedirdi bana sende yedir derdi yok yasak tuz olmaz falan derdim şimdi onun kızını bı görseniz neler neler yiyor önüne ne gelse affetmiyor maşallah kırmızı et tavuk balık brokoli karnıbahar bile iki cocuguda öyle alıştırma maşallah herşeyi yiyorlar ben çok pimpirikli davrandım şuan makarna pilav haricinde hiç birşeyin tadına bile bakmak istemiyor. Ders aldım oğlum şuan 7. Ayına girdi herşeyi yemeye pek hevesli en azindan yaptığım şeylerin tadına baktiriyorum damak tadı alışsın diye. Naçizane fikrim bu şekilde yasal ben yapmam vermem diyenlere de saygım var tabi
Funda80 Asuyar bir kısım tuzun verilmemesi gerektiğini söylüyor ama ben pek katılmıyorum ya bu görüşe. Yani çok azda olsa ekliyorum ben. Çünkü tuzsuz yemeği biz bile yiyemiyoruz yavan yavan geliyor tadı kaldı ki çocuğun yemesini bekleyemeyiz.
Denizzz88 Anneler oğlum 8 ay 10 günlük süt alerjisi var bende alerjik bebekler için yoğurtsuz tarhana çorbası almıştım içindekilerde kapya biber,ısırgan otu falan yazıyor ama onları daha önce tatmadık hiç, bi problem olmaz dimi versem
Olivia Denizzz88 benim kızımda da var 8 aylıkken verdim bende o dediğiniz versiyondan biraz kızardı ağzının çevresi kestim hemen 2-3 hafta sonra bir daha deneyeceğim 😞
Temmuzannesi13 Denizzz88 merhabalar benim oğlumda 6ay 1 haftalık doktorumuzun tavsiyesiyle yoğurtsuz bebek tarhanasi aldım organik 3 gun kuralı ile verdim çok şükür hicbisey olmadi bizimde süt ve süt ürünleri alerjimiz var malesef bende hicbisey giyemiyorum hala ama OG natural alerjik bebek urunlerinden çok ama çok memnun kaldım özellikle tarhanasina ben kesin alerji yapar dedim ama hicbisey olmadi umarım sizinkinede yapmaz ama 3 gun kuralini mutlaka uygulayin ve tarhanayı verdiğiniz gun başka hicbisey vermeyin ki anlayabilin alerji olup olmadigini🥰
Diyebirisi Denizzz88 alerji testi mi yaptirdiniz belirtileriniz neydi suan gozlemliyorum bebegimide ayni ayları
Yesimayazz Murvet35 bence çok haklısınız sonra hiç birşeyden memnun olmayan seçici çocuklar olup çıkıyorlar eskiden bunlarmı vardı babaannem derdiki 4 aydan sonra veriyordum tarhana çorbasını hiç hasta felan bile olmazlardı biz evham yaptıkca birşey oluyor
Elfctllm Murvet35 buna bende katılıyorum bizim ailede yeme yeme problemi olduğu için bende şimdiden vermeye başladım önüme ne gelirse mesela bebeğim mama tarzı şeyleri sevmiyor bizim yediğimiz şeylere ağzını açıyor tarhana çorbası olsun fasulye suyu olsun mercimek olsun hiç bir sorun yaşamadım az az damagina hurma veriyorum hatta pekmez bal reçel peynir ne gelirse küçükken analarımız yemiş de bi yerleri mi eksik olmuş gayette sağlıklılar hatta annem bende öyle yedirmis doktorlara bakarsan hersey yasak yeter ki bebeğim yesin valla
Aaanaaa Murvet35 katılıyorum ilk oğlumda herseyine özendim şimdi sebze yediremiyorum yoğurt yemez zeytin peynir yemez 6 yaşında. Küçükken sebze yediririm severek yemezdi hala oyle severek yemiyor ama yiyor mecburen zeytin peyniri vermedim bebekken şimdi de hiç sevmez yemez. Bence kendimize ne yaptıysak bebeklere de ufak ufak tattirmaliyiz. Damak tadı oluşsun diye
1234560 Murvet35 Katılmıyorum demek çok yanlış tuz ve şeker bebeklerde çok zararlı olduğu için doktorlar vermeyin diyor. Verilen ek gıdalar damak tadı alışsın diye değil zaten. İlk başlarda herşeyi yiyip sonra hiç bir şey yemeyen çocuklarda var. İlk başta yemeyip sonra yiyen çocuklarda var . Ayrıca alerjik besinleri vererek cocuga iyilik değil kötülük yapıyolar
A_y_d Funda80 tuzun neden yasak olduğunu biliyor musunuz? Tuz bebeğinizin vücudunda sindirilemiyor ve böbreklerinde kalıyor. Bütün böbrek fonksiyonlarını bozuyorsunuz tuz ile.
Funda80 A_y_d Tamam tuzun zararlarını elbette biliyorum ama ben kendi yemeğimize bile az tuz koyarım, bebeğiminkine çay kaşığının ucuyla batırıp çıkartırım tuzu yani o kadar. Annelerimiz bizi büyütürken bunları bilmiyordu gayette saglıklıyız çok şükür. Çok kasmamak lazım bence:)