DMKerem Ben uyku eğitimine 5. Ayda başladım. 5 aylıktan bu yana kendi başına ve kendi isteği ile yatıyor. Artık akşam 9 olunca anne nenne diyor. 9 da beşiğine gidiyoruz. Bırakıyorum ve uyuyor. Bizim o dönem de ilk bir -iki hafta epey zorlu geçmişti. Alışma süreci.. Gidip bir yerden eğitim almadım, kendi doğrularım ne ise o şekilde hareket ettim. Öncelikle oda sıcaklığını ayarlardım, buhar makinesini açardım. Geceliklerini giydirir beşiğine bırakırdım. Dönencesini açardım, piş piş piş yapa yapa elimle göbeğini tıpışlardım. Elimi çekerdim ağlamaya başlardı, bu kez ellemeden burdayım annem hu huu huu ninnisini söylerdim başında, ama dokunmazdım. Ağlardı tekrar, ağlardı tekrar.
Ertesi gün bir daha, sonraki gün bir daha.. Hep aynı şekilde devam etmeye başladım. Çocuk artık bunun bilimcine varmaya başlıyordu. Gündüz üç uyku yapardı. Ben yine onu 8 de yatırırdım. Geceleri ağlardı. Ağlama sebebi açlıktı. (Anne sütü alıyordu) karnını doyurur uykuya devam ederdi. Uyandırmazdım, ışığı açmazdım. O şekilde beslerdim. Sabah 6 da resmî şekilde uyanırdı:) biraz oyalama sonrasında 10-11 arasında tekrar yatmak isterdi. Yavaş yavaş uyku süreleri uzamaya başladı. Kendi başına uyumanın güvenini ve artık uyuyabilmeyi öğrenmişti. Bunlaır öğrendikten sonra daha gazla uyumaya başlamıştı. Onunla beraber bende yatıyordum gündüzleri ama kamerası hep açıktı (bebek kamerası kullanıyorum, çok faydasını görüyorum) gün geçtikçe gündüz uyku saatlerini, iki ye düşürmüştü. Şuan 20 aylık gündüz tek uyku yapıyor. Akşam 9 da yatıyor.