gocebebirbayan burnuna serum suyunu şırınga ile sal burnunu çekmeden önce bebeği koluna al karnı koluna gelsin kafasını biraz öne getir yere doğru baksın yani sonra parmaklarını birleştirip avucunun içini çukur yapıp sırtına vur biraz sert olacak şekilde, bebeğin canını yakmazmis bu doktor oyle dedi, avucunu içine su dolduracak gibi birlestirirsin ya o şekilde yapıp öyle sırtına biraz sert tok ses gelecek vururken o şekilde vur biraz sonra ağzından burnundsn baldan sümük ne varsa çıkar sonra da otribebe ile çek kalanı bu şekilde temizlenebilir, bebeğim bronşit olmuştu benim hastane de yatmıştık orada doktorumuz hemsiremiz öğretti bunlari, hatta eğer ağzında balgam kalırsa bir gazlı bezle yada muslin ağız bezi ile ağzının içini silebilirsin, anlamadığın merak ettiğin bisey olursa da çekinmeden sorabilirsin bu konu ile ilgili