Alya88 “hayır”ı azaltmanız lazım :)
Aslında “hayır” gerçekten kıymetli bir kelime. Ne zaman söyleyeceğimizi, hangi durumlarda kullanacağımızı iyi bilmemiz gerekiyor.
Elbette her dediği olmayacak, elbette her istediğini kendine zarar verebileceği için yapamayacak ama bu gibi durumlarda izah etmek ilk tercih olmalı.
Direkt “hayır” dendiğinde çocuk buna karşı bir savunma üretiyor. Mesela ağlamak, mesela çığlıklar atmak, kendini yerlere atmak, istediği olana kadar etrafa veya kendine zarar vermek…
Sonuç olarak o “hayır” bir şekilde “evet” oluyor böyle isyanlarla.
Hayır kelimesini ne kadar az ve keskin kullanırsak o kadar işe yarar hale geliyor.😊