Belizinannesii Merhaba kızım 8 buçuk aylık domates verip 3 gün denemek istiyorum fakat bir yanda korkuyorumda alerji filan olursa en fazla ne olabilir ki acaba deneyen yediren var ise bilgilerine çok ihtiyacım var 🙏🏻
ozdenarda Belizinannesii neden bu acele acaba merak ettim kızım bir yaşına grdikten snra bir kez denedim henüz bir yaş öncesi önerilmiyor domates
GUBILIK Belizinannesii domates asitli oldugu için yetiskınlere bile zararlı aslında. Ne kadar geç verırsenız o kadar iyi.
DefneRana3881 Belizinannesii 7 aylık vermeye başladım 8 buçuk aylık her kahvaltısında mutlaka oluyor zaten kahvaltıda verecek bişey bulamıyorum en azndan o olsun istedim biraz bünye meselesi alerjik bi bünyesi yok kızımın genetik olarak yatkınlığı bile yok bence bu yüzden ben çilek vs de yediriyorum
Belizinannesii ozdenarda neden acele etttiğim yada vermek istediğim sizi pek ilgilendirmez öğrenmek istediğim şey hakkında bilgi sahibi iseniz sadece onu paylaşsanız yeterli ☺️
Abc GUBILIK Domates asitlidir evet çünkü bol c vitamini içerir neden yetişkinlere zararlı olsun bazen laf olsun diye konuşuyordunuz gerçekten
Brcstndg GUBILIK Ziraat mühendisiyim ve domatesin zararlı olduğunu ilk kez şuan sizden duyuyorum. Mevsiminde kararında yenen domates zararlı değil aksine yararlıdır. İçerisinde likopen barındırır ve kansere bire birdir. Domatesin insan sağlığına zararı yoktur. Her asidik meyve sebze zararlıdır denilemez. Bebeklerde pişik yapabilir bir de alerjen olduğu için 3 gün kuralı ile verilmelidir. Yurt dışında domates 6. Ayda verilmeye başlanıyor ayrıca. Yani bebeğinize denersiniz ve etkisi olmazsa verebilirsiniz.
Tontisimm Benim kızımda 8.aya yeni girdi ama domates ne çilek ne de mercimek çorbası daha vermeyi düşünmüyorum sizde acele etmeyin zaten tadıcak birde alerji olursa onunla uğraşmak zorunda kalırsınız
Belizinannesii Tontisimm mercimek neden vermiyorsunuz acaba ben çoğu kez çorba ve yemeğini yapıp yedirdim kızımada hiç bir sorun olmadı çok şükür
[silindi] Tontisimm mercimek çorbası ne alaka ben 8. Ayından beri veriyorum hiç bir sıkıntı yaşamadık
Brcstndg Belizinannesii Doktorumuz mevsiminde her şeyi tattırttı. 6. Ayı yaza geldeydi domateste tadacaktı. 11.5 aylık şuanda mayıstan beri veriyorum.
Brcstndg Belizinannesii patlıcan, bakla, mantar, bal, süt gibi yasaklı besinler hariç bu arada. Onları ayı gelince deneyeceğiz. Ama yumurta beyazını da 8. Ayda denedik doktorun isteği ile. Domateste mevsimiyle başladık. Doktorunuzu dinlemeniz en doğrusu☺️
[silindi] Belizinannesii zaten ilk seferde az bişey verip artırarak gidiceksiniz kızarıklık kaşıntı olur az verdiğiniz takdirde. Çoğu şey alerji yapabilirdi böyle düşünürsek hiç bişey veremeyiz ki zaten 3.gğn kuralının amacı bu
Sakura-chan [silindi] 3 gün kuralı ne oluyor ? Mesela domates verdim bir daha domatesi 4. Gün mü vermem lazım
Tontisimm [silindi] kızım daha 7 ay 2 günlük 8.ayı doldursun öyle vericem şu anda 7 aylık yani gaz olur diye acele etmek istemiyorum
Mahinursmr Belizinannesii bana kızımın doktoru dedi agzının kenarlarına sür bi dene kızarıyorsa vermezsin dedi hicbişey olmadı domates corbası vermstm 7,5 aylık kızım 😊