Sukursebebiii sadece onunla konuşmanız, göz teması kurmanız, sevip okşamanız bile gelişimi için yeterli aslında 🍀 zaten o sizi izleyerek öğrenecek her şeyi zamanla. Yetişkinler olarak onlara rol modeliz ve gerçekten ne yaparsak onu yapıyorlar. Bence bahsettikleriniz ay olarak gelişimine gayet uygun yetiler. Benim bebeğim 8,5 aylık ve deneyimlediklerim şunlar; ingilizce/türkçe çocuk şarkıları dinlettim hep, çok faydasını gördüm, sevdiği şarkı çaldığında mutluluğunu görebiliyorum, heyecanlanıyor ve yeni yeni alkış yapmaya başladı- ben genelde alkış yaptığım için. Yerde oyun halısı üzerinde çok fazla zaman geçiriyoruz birlikte. Oyun kuruyorum oyuncaklarla hepsini izliyor, arabaları sürüyorum o da sürmeyi öğrendi, top oynuyoruz, tabiki alıp atamıyor henüz ama eğleniyor. Akşamüzeri mutlaka kitaplara bakıyoruz, şimdilik görselleri büyük ve çok renkli kitaplar oldukça ilgisini çekiyor. Ben ses tonumu sürekli değiştirerek ona kitap okuyorum, dinliyor. Kitabı eviriyoruz çeviriyoruz başa dönüyoruz tekrar okuyoruz her seferinde aynı tonlamayı yapıyorum hafızası güçlensin diye. Bol bol tekerleme söylüyorum, dolapta pekmez yala yala bitmez, fışfış kayıkçı vs. Bunları duyduğunda yine tepki gösteriyor anladığına dair. Gıdıklamaca oynuyoruz, ce-ee oynuyoruz, aslında bu oyunların hepsi yeni yetiler kazanabilmesi için zemin hazırlıyor. En basit de olsa bir şeyleri anlayabiliyorum , iletişim kurabiliyorum’u farketmesini sağlıyor. Zeka kartları var doğduğundan beri anlatarak gösteriyorum, hayvansa seslerini çıkarıyorum artık tepki vermeye başladı “huuu” gibi bir şey yapıyor eliyle işaret ederek mesela. Aslında rutin giden hayata dair her şeyi ona anlatıp, göstermek bile yetiyor. Şimdilik bu kadar 😇🌸