Kvsr38 canım bebekler arası ideal yaş pedagojik açıdan 4 tür. Daha doğrusu bebeğin 4-6 yaşındayken ikincinin doğması ideal kabul edilir. 2 yaş en zor yaşıdır bebeğin. Memeden kesme, tuvalet eğitimi, odasının ayrılması ve tabi 2 yaş sendromu gibi çok önemli süreçleri içerir.2 ile 4 yaş arasındada çocuğun en hareketlendiği, hep ben ben dediği yaş aralığıdır. Benmerkezci olacağı için kardeş kıskançlığı ya da altını ıslatma gibi gerileme davranışı görülebilir. 4 yaşında artık çocuk güvenli bağlanma sürecini ve özgüven oluşumunu tamamlar. Kendine arkadaş ihtiyacı duyar. Yani, kardeş için en ideal zamandır o yüzden 4 yaş. Ama tabi bazen bizim planladığımızdan daha erken ya da daha geç olabilir. Daha erken olursa da illa her şey sorun olcak demek değildir zor olabilir ama üstesinden de gelinebilir.ve tabi her çocuğun mizacı da farklı. Ben geneli baz alarak gelişimlerine göre yazdım 😊şu an bebeğin 2 yaşın verdiği bir huysuzluk döneminde olduğu için mızmız olabilir. Çok fazla şeyi bir an da öğrendikleri için gelişimleri arttığı için 2 yaş biraz sancılı geçebilir