Kızım 15 aylık kulak, burun, ağız, el, saç, yanak kaş, göbek, popo. :) Bunları biliyor. Kulak ve saçı yaşından önce öğrenmişti. Diğerlerini de zamanla öğrendi. Renklerden bir haftadır mor, mavi ve siyahı öğrendi. Organları öğretirken hem kendimde, hem de kızımın üzerinde göstermiştim. Annenin burnu nerede? Annenin burnu burada. Sonra onunkilere dokunuyordum aynı sorularla. Renkleri de kitap okuduğumuz, oyun oynadığımız her fırsatta tekrar etmeye çalıştım. Bu ara sayıları da tekrar ediyoruz. Yaşını öğrendi. Bir de beş diyor. Hayvan besleme kutusu almıştım. Orada beslerken 1 kemik iki kemik diye diye yine tekrar ediyorum. Bir de uyuturken kendim şarkı veya hikaye uyduruyorum. İçinde renkler, sayılar oluyor. Misal: Öykü nün bir tokası varmış rengi beyazmış gibi. Böyle şarkılarla aile üye isimlerini de pekiştirdi. Teyze, abla, abi, annane, dede ve enişte diyor. Enişteye ette diyor ama bir şekilde öğrendi. Tekrar çok önemli. Bol bol tekrarla kapar kısa zamanda.