Az önce postum kaldırıldı. (Uyku eğitimcilerinin isimleri verilemiyornuş o yüzden)
Bir kez daha burdan konuşalım.
Merhabalar,
Bebeğim 3 ay 28 günlük. 2.5 aydan beridir sorunlu bir uyku durumumuz var, özellikle geceleri gerçekten saat başı kalkmalardan yoruldum ve kendimi iyi hissetmiyorum.
Uyku eğitimi almış olanlardan bir kaç şey öğrenmek istiyorum. (Yalnız başına bırakıp gitmeler, ağlayarak uyumasına müsaade etmeler vs değil daha çok bebek yanlısı eğitimcilerden alınan eğitimler)
1) Eğitimlerin en başından genel bir kural var mıdır , yani bebegin öncelikle gündüz yahut öncelikle gece uykusunu düzeltecegiz vs diye ?
2) Diyelim ki istediğimiz saatte ne yaparsak yapalım uyumuyor desteksiz , bu durumda ne yapacağız ?
3) Gerçekten her bebek desteksiz uyuyabilir mi ? Bunun mümkün olduğuna inanmayı çok istiyorum.
4) Gaz sancıları hala olan bir bebek gece çok uyanıyor, bu bebekte de uyku eğitimi işe yarar mı ?
5) Tavsiye edeceğiniz uyku eğitimi yazıları, videolar vs vs ( uyku eğitimini kendim yapmak istiyorum bu süreçte de Tavsiyelere açığım.)
Bebeğimin durumu şu şekilde 7:30-8 civarı uyanıyor eğer gece fena uyumadiysa (bence ama normal değil asla çünkü hep 9dan sonra uyuyor) 1.5 saat sonra tekrar uyutmami istiyor. Bu uykusu genelde 1 saat oluyor. Ama mesela bu gece aşırı kötü uyuduğu için sabah 9-11 arası 2saat uyudu.
Daha sonra öğle uykusu diyeceğimiz bir uykusu oluyor ama tam net belli değil saatleri onu da yaklaşık 1.5 -2 saat civarı yapıyor.
Üçüncü uykuyu genelde uyuyor ama bazen uyumadığı da oluyor o da 1-1.5 saat civarında oluyor.
Ama gece uykumuza bir türlü 7-9 arası geçmeyi başaramadık… Banyo yaptırıp masaj yapıyorum rahatlatıyorum vs vs ama yine de olmuyor. Bazen 9:30-10 civarı uyuyor diyelim onda da ilk uykusu iyi oluyor 3-4 saat sürüyor ama sonra emmek için uyaniyor ve sonraki her saat uyanıyor…
Geceleri aşırı yoruluyorum.
Gündüzleri de bazen uykusu olduğu aşırı belli ama ağlıyor agliyor sakinleştirmeye çalışıyorum felan sonunda uyuyor.
Gündüzleri de geceleri de hamak beşikte sallanarak uyuyor malesef yanımda anne yani beşik var ama yenidoğan dönemi bitince hiç orda yatmadı.
Tavsiyelerinize ihtiyacım var