benim oğlum hematoloji hastasıydı malum sürekli kan tedavisi görürdü ve çok iyi beslenmesi gerekirdi.. ona yaptığım kemik suyunun tarifini vereyim bizzat hematoloji prof. verdi bu tarifi..
mümkünse etli kaburga kemiğinden yapmak lazımmış en faydalı ilik kırmızı aktif ilikmiş,, beyazlamış ilik yaşlı ilik olduğundan çok bi faydası yokmuş. önce bu bilgiyi bi bilelim..
sonrasına gelince kemiğimizi akşamdan suda bekletelim sürekli suyunu değiştirelim ki kanı iyice gitsin, ben akşamdan suya koyuyorum bi kaç kez suyunu değiştirip üzerinde su dolu bi küvette dolaba koyuyorum sabah da bi iki kez güzelce yıkayıp tencereye alıyorum. üzerine soğuk suyu ekliyorum 1 soğan, 1 havuç 4-5 diş sarımsak varsa bi iki tane kara biber, 3-4 yemek kaşığı mümkünse ev sirkesi(elma olsa daha iyi) bu karışımı sabah ocağın küçük gözüne koyuyorum tüm gün ocakta pişiyor, suyu azaldıkça su ekliyorum gece 1-2 ye kadar pişiyor öyle ki artık kemik ufalanıyor.. sonra ağzını kapatıp sabaha kadar soğuması için bekletiyorum, sabah kemiklerinden ayırıp kalanı bebeğim büyükse tiftikliyorum küçükse blenderden geçiriyorum pet bardaklara koyup buzlukta donduruyorum, yada buzluk poşetleri var küp küp şeklinde, onlara dolduruyorum kullanımı daha kolay oluyor.. makarna suyundan tutun plavına, çorbasına kadar her yaptığıma 1 adet atıyorum. hem sağlık hemde şifa niyetine..