Burcuek Arkadaşlar bi hafta içinde bebeğimin bıngıldağı sertleşti, 6,5 aylık normal mi, erken mi , tedirgin olmalı mıyım?
Asas Burcuek bılgıldak 4. Aydan itibaren bazen kapanabilir ortalama kapanma süresi 1 yaştır. Ancak bılgıldak kapansa bile başın içindeki sutürlar açık kalır ve baş büyümeye devam eder . Baş düzenli büyüdüğü sürecs sıkıntı olmaz . Eğer bıngıldak kapandıysa mr çekilip kemiklerin kapanıp kapanmadığına bakılır . Baş düzenli büyüyorsa bunada gerek görülmez . Eğer içerdeki sütürlarda kapanırsa sorun teşkil eder . İçinizi ferah tutun ☺️🙏🏻
NhL Burcuek benm kızımnda 3 ayını gecerken baya kapanmıstı ben cok tedirgin olup dr götürdüm baş cevresi takip edilecek büyüme oldugu sürece sıkıntı olmaz dedi. 9 ayına kadar 1 ml bile olsa yeterli demişti suan 7 aylık hala yeteri kadar bosluk var baş cevresi de iyi gidio. Takip ettigin sürece sorun olmaz cnm .
Nln Bir bilgim yok ama aile hekimliğinde ki ebenizi bir arayın gerekirse dr a gösterin belki d vitamini bıraktırılabilir
biryavuzkusu Nln benim doktorum profesör ve d vitamininin bıngıldakla alakası olmadığını söyledi. Sağlık ocağındaki hemşire bıngıldak küçülünce 1 gün ver 1 gün verme dedi doktora bunu söylediğimde güldü ve hergün vermemi söyledi bilginiz olsun. Bıngıldak kapanmasınıda doktorunuza sorun bazen bize kapanmış gibi geliyor ama kapanmamış oluyor arka taraflardada açıklıklar var onlara bakıyor doktor.
Nln biryavuzkusu teşekkür ederim çok şükür böyle bir sorun yaşamadım ama ben bu dutum da d vitaminin kesildiğini duymuştum doğru olmayabilirmiş demek
Burcuek biryavuzkusu yani kapanmadı da sertleşti, doktorum 7 ay kontrolüne gelme demişti o yüzden tereddüt yaşadım gitmeli miyim diye🤔 çok teşekkürler cevabınız için