18 aylık bebekleriniz konuşuyor mu? Konuşmak dediğim kelime söylüyor mu? Söylüyorsa neleri söylüyor? Benim oğlum yarın tam 18 aylık olacak ama baba, ver, ıı-ıı, hadi, dede demekten başka bir şey söylemiyor. 1 yaşında yaşını sorduğumuzda eliyle ‘1’ yapıp ‘biii’ diyordu, anne diyordu daha çok kelime söyleyerek kendini ifade ediyordu. Şimdi bana uzun uzun bir şeyler anlatmaya çalışıyor ama hep ‘zzzz zzzz zzzz zzzz’ şeklinde parmağıyla göstererek anlatıyor. Dil bağı vardı 1 aylık bebeyken kestirdik. Son zamanlarda onun yinelediğini düşünüyorum ya da tembellikten konuşmuyor. Bu arada belirtmek isterim ki ekran konusunda çok katıydım. 17. ayına kadar asla izletmedim ne tv ne telefon ama son 1 aydır zorunda kaldığım için açıyorum. Hani ekrandan dolayı olabilir mi acaba? Kartları gösterip pembe kartı havucu kediyi köpeği bana ver dediğimde veriyor, evin içindeki tüm nesneleri, odaları tanıyor ama isimlerini söylemeye çalışmıyor. Karnı acıksa biberonunu gösterip hııhııığ diye mızırdanıyor, diğer yaptırmak istediği her şeyi de bu şekilde yaptırıyor. Toplamam gerekirse bu şekilde normal mi bilemedim. Etrafımda herkesin çocuğu bu zamanlarda kelimeler çıkartıp renkleri hayvanları söylüyormuş. Kıyas yapmayı asla sevmiyorum ama annelik iç güdüsü beni bir miktar telaşlandırıyor 🤷🏻♀️🥺