2halime Oğlum 15 aylik ama tek kelimesi gel ve al baska bi kelime kullanmiyor. Söylediğimiz herseyi anliyor yapiyor ama ne anne ne baba diyor aksama kadar beraberiz bende sürekli konusurum ama gec konusacak galiba. Sizin bebekleriniz ne zaman anlamli kelimeler kullanmaya basladi acaba
ArdaArya 2halime benim kızımda 18 aylık dil bağı vardı pandemiden dolayı kesmediler geçen ay kesildi ondan mı geç konuşacak aceba diye düşünüyorum bende şaştım kaldım
gizemito 2halime Benim oğlumda 15 aylık, mama, havhav, gak, ded var bir de adda anlamında başka da kelimesi yok. Her şeyi anlıyor, kakasını gösteriyor falan ama kelimesi bu kadar. Çokca da kitap okuruz ama geç konuşacak sanırım 😌
Birceninannesi 2halime merhaba benim kızım da 15 aylık. Baba diyodu ama uzun süredir söylemiyo. Bu aralar mama meme hayır yok gbi şeyler söylüyo. Ama konuşuyo denemez tabi. Sürekli kitap okuyoruz tv yok bolca konuşuyoruz ama genelde 18. ay civarı başlıyolar konuşmaya. Biz her istediğini onun anlatmasına gerek kalmadan anladığımızı farkettik. Şimdi konuşmaya teşvik etmek için kelimelerini kullan, hangisi, tam olarak anlayamadım ne istediğini söyler misin fln diyoruz. Tabiki onu çok sinir etmeden yapıyoruz bunu, inatlaşmadan zorlamadan.
Alminazli Bazi bebekler gec konusabilio ablamin ikizleri 2 yaşında konustular benimki 8 aylıkken anne demişti belki zamani vardir sadece sıkma canını
2halime Birceninannesi anladım teşekkür ederim. Biseyler soyleme calisiyor oglumda özellikle soyledigimjz bazi kelimelerin ilk hecesini tekrar ediyor bazen ama bir kac haftadir anlatirkende sinirlenmeye başladığını farkettik tam olarak ne istediğini anlatamayinca hırçın oluyor. Insallah birkac ay a daha ilerlemis olurlar🙏
Elisamn 2halime benim kızımda aynısı tak tak gak gak baba mama meme yok ay ay o kdr 14 aya yeni giricez. O kadar konuşurum yok . Alıcı dili var söylediğimi anlar alkış by by çirkin olma bir bir anlatma derim hepsini yapar ama konuşma geri sanki benimkide geç konuşacak şarkılarda ki hareketleride yapar ama gel gelelim konuşma az
2halime Elisamn kimi cocuk erken kimi cocuk gec konuşuyor bencede evde cok konusmayla kitap okumayla falan bence alakasi yok. Etkili oluyordur belki ama cocuk konusmak istemeynce konusmuyor iste. Valla bende az kafama takmiyor degilim cevremde gordukce insallah cok gecmeden konusurlar hayirlisiyla bekliyoruz bizde 😌