Merhaba annelerim.
İki günde bu kitabı bitirdim ancak 14-21 yaş kısmını okumadım tabi ki😂 Daha ergenliğe çok var😂
Neyse asıl soru şu ki hiç Adem Güneş’in kitaplarını okudunuz mu? Ben ilk kez okudum ve değişik düşünceleri olduğunu gördüm. Sizinle de paylaşmak istedim.
Bazılarımız bu gibi düşüncelere karşı çıkacaktır eminim ama yazar bu şekilde yazmış ben de sizlerin fikirlerini merak ettim açıkçası. Şunu da söylemeliyim ki bazı düşünceleri bana da saçma geldi ve asla katılmıyorum.
0-4 yaş grubu çocuklarımızın gelişimi açısından onlara annelerin bakması gerektiği kanısında. Mümkünse 4 yaşa kadar anne ilgilenmeli. Mesela çalışmak zorunda değilse mutlaka anne bakmalıymış. Ama zorundaysa da önce anneanne veya babaanne,hala veya teyze ya da yakın akraba olan kadın kuzenler. En son çare ise bakıcı diyor. Bakıcıyı içselleştirip ona benzemeleri söz konusuymuş. Ancak akraba olunca onlara benzemez yine anneyi örnek alırmış.
Küsmek,konuşmamakta psikolojik şiddetmiş. Ben cidden bunu bilmiyordum. Bağırmaktansa susmayı yeğliyordum bazı durumlarda açıkçası.
4 yaşına kadar anne bakamayıp çalışmak zorundaysa en azından 2 yaşına kadar bakmalıymış. Bu bağlanma açısından önemliymiş.
Bebeğin her ihtiyacını anında karşılamalı, ötelememeliymişiz. Sizi anlamaya başladığında elbette durum değişebilir biraz geç yapılabilirmiş istekleri.
Çocuğu engellememeli, keşfetme döneminde zararlı olmadığı müddetçe her şeyi incelemesine izin vermeliymişiz. Aksi takdirde dikkatini başka yere vermeye çalıştığımız çocuk ilerde dikkat dağınıklığı yaşarmış.
Aklıma gelenler bunlar tabi daha çok var da dikkatimi çekenleri yazdım.
Bu yazdıklarım hakkında ne düşünüyorsunuz?