tamcosar Zlm kusura bakmayın ben görmedim bi an çok sinirlendim ve üzüldüm çocuğuma yanlış yaptığım için ama böyle ağır itham da bulununca sinirlendim
SweetPaw sarmaliklahana kimmis o doktor ya. Ek gıdanin belli bir zamanı vardır. Doktor tavsiyesi ile erken başlanır evet ama bu 4 yada 5.ay sonrası değerlendirilir öncesinde bebeğin tek besin kaynağı anne sütü yokluğunda/yetersizliğinde mamadir. Çok yanlış yapıyorsunuz bari tavsiye niteliğinde yazip başkalarını da yanlış yönlendirmeyin. Doktor mu söyledi bunu, o doktorun ismini vererek yazın su doktor şunu soylemisti diye. @tamcosar sizin bebeğiniz için de erken. Onun herşey dikkatini çekiyor şuanda çevresine karşı en meraklı olduğu dönemler. Seker özellikle bal bir yaş öncesi hiç önerilmiyor. Bir zararı yokmuş gibi değerlendiriyor olabilirsiniz ama ilerleyen dönemlerde bile karşınıza çıkabilir yanlış beslenme nedeniyle sorunlar. Daha dikkatli ve özenli davranın lütfen anne sütü dostu bir hekim bulun ona danışın bu ek gıda konusunu, onun yönlendirmelerine göre yaklaşın bebeginize.
sarmaliklahana SweetPaw canım 4 ay sonra dıyor evet benim kendi tercihim bebeğime verip vermemek. Herkes kendi cocugunu başka kişilerden daha cok düşünür emin olun. Kşmseyede tavsiye vermedim ben böyle yapıyorum dedim 🥴 Birmuhendisbirpediatris - Pınar soydan Dediğim seyi paylaşmış. Bebek dogum kılosunun 2 katına cıktıysa. Yemeye elverişli alerjisi yoksa başlanabilir diye. Kesin başlanır demedim ben. Lütfen linçlemek için yazmayın. Herkes burda fikir beyan ediyor yapıo yapmamak kişinin kendisine kalmış. Dogru ney yanlış ney diye de tartışıyoruz ki buna doktorlar bile bu kesinlikle dogru dur demiyor onlar da 2ye ayrılmış durumdayken bizim burda tartışmamız pek dogru değil diye düşünüyorum 😇🤗
tamcosar Bade28 sen çok biliyorsun çok yorumda bulunuyorsun bilmeyen biri için kibar olunur boş boş konuşulmaz
SweetPaw sarmaliklahana ay yok ne tartışmak nede linclemek için yazdım. Yanlış anlamayın sadece doktoru merak ettim. Bazen alanının uzmanı olmayan hatta çoğu zaman uzman bile olmayan kişilerin paylaşımlarını tavsiye niteliğinde yazanlar oluyor, çok farklı bir konuda yine benzer bir muhabbeti yasadim ben demiyorum doktor öneriyor diye ısrarla doktoru soruyorsun isim veremiyorlar falan o nedenle doktoru sordum. Söylediğiniz kişi de 4.aydan önce ek gıda verilmemeli diyor zaten, tatlı ayrı bir konu bu konuda tamamen farklı görüşler ve tercihler var ama bal için herkes hem fikir. Yine söylüyorum niyetim ne sizi linclemek nede tartisma ortamı yaratmakti böyle anlasildiysam kusura bakmayın.
sarmaliklahana SweetPaw tabii ki tabii ki bend e inanın doktor takip ediyorum okuyorum sürekli hepsi 4 aydan önce vermeyin diyorlar ama benım bebeğim hem cok iştahlı hem zaten önde gidiyor taktırmak istedim sadece bunu söyledim. Ama asla şekerli tatlı seyler vermiyorum ben bal reçel vb. Seyler. Havuc elma patates 6.ayda yedirilecek setleri eline verıorum emzik gibi emiyor oda 5 dk falan maximum yani 😇🤭
Ucmelek Yutma refleksi 7. Aydan itibaren başlar, öncesinde arkaya doğru itmeyi bilmediği için boğulma, ciğerlere su kaçma sorunu yaşayabilir, 6 aydan önce ek gıda tavsiye edilmez alerjik reaksiyon gösterir, ciltte döküntü anı bayılma
ikircikli_kircicegim tamcosar erken başlamak için. Ama benim doktorum 4 aylik ek gıdaya başlatmıştı beni kilosu yerindeydi. Tattiriyorduk sadece. Bir zararı olacagini sanmıyorum öyle yorumlarda abartıldığı gibi. Ama çay da vermeyin ya. Hiç faydası yok zararı da besinlerin emilimini engelliyor. Bebeğinizin kilosu iyiyse 6 aya kadar sadece anne sütü yeterlidir. Lütfen buna dikkat edin. Ayrıca yeni bir besinle tanistirdiginizda üç gün kuralına uyun. Başka bir şey tattirmayin ki alerji meydana gelirse neye alerjisi olduğu belli olsun.
tamcosar ikircikli_kircicegim çok teşekkür ederim üç gün kuralını araştırdım bende onu deneyeceğim zamanı gelince ☺️👌