Ali123 Dogduğunfan beri Çok fazla ekranlara maruz kalan bir bebek aslında. Ama gelişim acısından çok iyiye gidiyor . DİL GELİŞİMİ:anne baba dede nene mama meme ve bi sürü anlamsız gelime ağzı kalabalık konuşuyor :DUYGUSAL GELİŞİM:ona kızdığımda ağlıyor kendini yere atıyor😀 ağzıyla bana vuruyor son günlerde artık şidet gösteriyor tabi bunu iki yaş sendromuna bağlıyorum sakin olmaya calışıyorum birsey istediğide vermesi isyan ediyor cığlığı evi inletiyor. Göz teması çok iyi hep göz göze gelip konuşurum oda cevap verir😀 bağırdığımda oda bağırır sarıldığimda sarılır ağladığında ilgilenir benimle hep uğraşmayı seviyor oyuncaklarıyla ben onunla oynarsam oynar anneyi seviyorsan alkışla dediğimde alkıslar bişe istediğimde getirir tişertümü ver diyorum ehh dedi tişertüm işaret ediyorum getiriyor çok duyarlı benim sözümü hep dinle topu getir derim getirir kapı acıksa hemen kapıya kosar durr yerinde derim durur bana geri döner ve ağlamaya başlar . dil ve beyin gelişimi Cok iyi benimle cee oyunu oynuyor mesela perdenin arkasında gecer saklanir nerde benim oglum derim cee der kahkaha atar😀 saklambac oyununu hic sevmez ama ben evde saklaniyorum sesleniyorum anne nerde diyorum oda koşar odadan odaya beni arar koca adam gibi koltuklarin arkasina bakar bazalarin aralarina bulamayinca aglar buluncada cok mutlu oluyor sariliyor . çocuklar otizimli doğmuyor her cocuk farklı ve özeldir ekranlar cocuklari otizimli yapmıyor .ilgisizlik duygusal şidet otizimi tetikler tv izletiyorum televindan cizgi aciyorum ama cok ilgileniyorum oyunlar oynuyor şarkilar öğreniyorum.hergun bir.kelime öğretiyorum bazi gelimeleri net söylemese anlıyor benimle hep iletisim halinde. Lütfen ama lütfen bebeklerinizle hep ilgilenin oyunlar oynayin şarkilar söyleyin birlikte dans edin. SOHBET BOSTU♥
BirAlparslanAnnesi Ali123 öncelikle bebeğinize maşallah..bu dediklerinizin hepsini 13 aylık oğlum aynı şekilde yapıyor fazlası var eksiği yok..ve benim oğlum ne tv bilir ne telefon.şimdi sizin dediğiniz ben hem tv izletirim hemde böyle gelişimi var benim bebeğimin anlamına geliyor ve bu malesef ileride gelişimi için tv nim zararlarının baş göstermeyeceği anlamına gelmiyor.. şimdi benim için bebeğimin gelişimini takip eden uzman doktorumuzun dediği gibi en azından ilk 2 sene uzak tut bunlardan demesine mi kulak asayım yoksa sizin tv izlesede gelişimi güzel demenize mi ? Demem o ki…burada birsürü anne var bu dediğinzi aaa tamam o zaman ya tv bende izletebilirğm diye algılayacak olan yada zaten tv izletip vicdan yapmadan bişe olmuyormuş diyecek olan.. o yüzden yazınızın bazı yerlerini kesinlikle doğru bulmuyorum.Otizm konusuna hiçç girmiyorum bile .
FiltreKahve Ali123 öncelikle bebeğinize maşallah 🧿 diyerek başlamak istiyorum. Sizin bebeğiniz tv izlediği için mi bunları yapıyor yoksa siz ilgilendiğiniz için mi orayı tam anlamasam da tv izletmek otizm olur anlamına gelmez. Tv izletmek ekrana maruz kalmaları gelişim açısından gerilemelerine sebebiyet veriyor. Doktorumuzun dediği gibi her tv izleyen çocuk gelişim geriliği göstermediği gibi çocuktan çocuğa değişir ancak biz anneler Televizyon izletmeyerek önlem almaya çalışıyoruz. Uyaran eksikliğini ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Naçizane fikrim tabi 😇
Ali123 Parmaklarıni sayıyor ben mutfaktayasam gel burdayim derim aneee hihih der arar beni odadan odaya kosar bulana kadar heeheh der gibi güler
Duyulurum Ali123 her şey bir yana 1 yaş sendromu dur o :) “Sigara içmeyen eniştem kanser oldu, 50 yıldır icen dedem sapasağlam. 20 yıldır alkol bağımlısıyım ama çok saglikliyim. Aşırı sağlıklı beslenen ağzına alkol sigara sokmayan organik beslenen yengem felç oldu” gibi bir şey olmuş bu post. Allah akıl fikir versin.
Nr1934 Ali123 alkış bebeğinizeeeeee. Devam tv izletmeye allah tabletle bilgisayarla oynayacağı günleride göstersin 😂😂😂😂😂
alaimisema20 Ali123 bi “kelime” yazmayı başaramamışsın. Gelime 🤦🏻♀️ Ben dönyanın en gözel garısıyam gibi bi şey olmuş.
yaprak_34 Kemal Sunal’ın ve Ayşen gurudanın bir sahnesi geldi aklıma .Gulyabani filminden.Gulyabaniyi gören Emine’nin dili tutulur ……….,,,,,,,,,,,,,,,,,