Sevgili hanımlar, doğum sonrası başıma gelen ve birçoğumuzun yaşadığı, emzirdiğimiz veya bebeğimiz küçük olduğu için her ilacı kremi kullanamadığımızdan dolayı bir türlü iyileşemeğimiz bir belamız var. Herkesin acı eşiği farklıdır elbette ama makat çatlağının çok ağrılı bir hastalık olduğu konısunda sanırım herkes hemfikirdir. Gelelim hikayeme ve tecrübe ettiklerime. Bir kişiye bile faydam olursa ne mutluu bana derim…
Ağıstos ayında normal doğum yaptım doğumhanede 4.5 saat bol ıkınmalı ağrılı çok zor bir doğum oldu. Bebeğimin kafası leğen kemiklerinin arasına sıkışınca doğum tam bir eziyete dönüştü yine de sezeryan istemedim (halt ettim). Doğum gerçekleşip bebeğimi sağ salim kucağıma alınca doktorum “Bugüne kadar yaptırdığım en zor doğumdu, nasıl dayandın bu ağrıya” diye sordu hatta. Acı eşiğim o kadar yüksektir. Tabii o kadar ıkınma beraberinde birçok sorunu getirecekti ve şimdilik benim bundan haberim yoktu. Doğuma girmeden bir hafta önce bir tane orta büyüklükte hemoroidim zaten vardı procto gyvenol ve anestol kullanıyordum. Doğumdan sonra hemoroidimin sayısı 4e çıkmıştı ve her biri işaret parmağı büyüklüğündeydi. Doğumdan sonra bu kotkunç acıya en fazla 9 gün dayanabildim ve muayene sonrası tromboze hemoroid ameliyatına girdim (hemoroid tromboze olmuşsa yani kangren olmuşsa tek çare cerrahi) ameliyat sonrası ilk gece kabus gibi geçiyor ertesi gün hastaneden çıkıp emzirmeye devam edeceğimi bilen doktorum morfin içeren bir ağrı kesiciyi bana uygun görmedi, bol ağrılı bir gece geçirdim. Sonraki günlerde ağrılatım sürekli değil sadece tuvalet sonrası olmaya başladı. Doktorum kabız olmamam konusunda ısrarcı olmasına rağmen ben bu süreçte bit kere kabız oldum ve asıl kabus dolu günler başladı. Zaten doğumda hassaslaşan anal bölge kabızlığın etkisiyle iyice çatladı ve hemoroid ağrılatını aratacak kadar kötü günler başlamış oldu. Tuvaletten sonra 10 saat süren ağrı, zonklama, sarkma hissi beni bitirdi. Anneliğimin tadını çıkarmak bir yana bebeğüme ihtiyacı olduğunda bakamadım bile. Bir gün tuvalet sonradı ağrılar içinde sıcak oturma banyosu yaparken yüzlerce internet sitesinde hatta youtube youmlarını bile okuduktan sonra bu siteye denk geldim ve eğer iyileşirsem tecrübelerimi paylaşacağım diye kendime söz verdim. Arkadaşlar eğer çatlak doğum sonrası oluşmuşsa erkeklere göre biraz daha şanssızız bunu unutmayalım. Çünkü her şeyden önce hotmonlarımız küçük bir ağrıyı daha fazla hissetmemize yol açıyır, emzirdiğimiz için her ilacı ve kremi kullanamıyoruz ve doğum travmasının geçmesi uzun sürebiliyor. Üç farklı doktora muayene oldum ve üçü de aynı şeyi söyledi “yeni doğum yapmışsın vücudunun kendini toparlaması zaman alacak”…
Gelelim neler yaptığıma: ilk iş ve en önemlisi dışkıyı yumuşatmak. Barsaklardan hızlı geçen ince, yumuşak bir dışkı. Burada dikkat etmeniz dışkıyı yumuşatıyorum derken ishal olmayın sakın. Lifli besinler tüketin ben çareyi lahanada buldum. Ekmek, et, hazır yemek, pirinç, baharat, turşu bir süreliğine hayatınızdan çıksın iyileşince doyana kadar yersiniz. Ben locafen, fito, madecassol, lansinoh gibi bir çok ktemi denedim ama dediğim gibi dışkıyı yumuşatmazsanız her şey boşa gider. İbrahim Saraçoğlu’nun ısırgan kürünü deneyin, tarifi youtubeda varr. Yapabiliyorsanız sıcak oturma banyolarını tuvalet sonrasına denk getirin kasılma başladığı zaman tuvaletinizi tutmak için kullandığınız kasları bir süre sıkın. Tuvaletten çıkınca anestol kremi parmağınızla poponıza yedirin ve parmağınız içerideyken biraz titreşim yapın, kasılı kalan kas gevşeyecektir. Doktorlar pek yazmıyor ama piyasaya yeni giren pramofen merhemi bir süre kullanın içeride kalan dışkı parçalarını temizleyecektir içindeki etken madde hidroklorür yani çamaşır suyunun ham maddesi. Tuvaletten çıkınca duşa girip dış başlığı ile iyice temizlenin. İçeride kalan parçalar çatlağın kapanmasını zorlaştırabilir. Acılat içinde bu sitede anal fissür başlıpını okurken bir arkadaşımızın Hollandadan getirip kullandığı kremleri ben de aldım. Son zamanlarda şikayetlerim daha da azaldı. Ona da buradan ayrıca teşekkür ederim. Kremlerin isimleri Curanol ve Sperti preparation h. Almanya’da yaşayan tanıdıklatınız varsa rica edin Hollandadan alıp göndersinler. Özrllikke curanol dopum sonrası anüs bölgesinin bakımı için geliştirilmiş bir krem. Son olarak moralinizi yüksek tutun mutlaka iyileşeceksiniz. Sadece bir süre dikkat etmek ve sabırlı olmak gerekiyor. Bu ağrılar yüzünden bebeğinizle ilgilenemediğiniz zamanlar bile olabilir, hepsi geride kalacak. Sarı kantaron yağı ve hindistan cevizi yağı da kullanın. Bir pamuğa döküp poponuza sıkıştırıp öyle uyuyun. Ne sormak isterseniz elğmden geldiğinde yardımcı olurum. Yerli yabancı bir sürü makale okudum hastalığı iyice tanıdım. Çektiğiniz acılato siz tam tarif edemeseniz de ben nasıl acı çektiğğnizi biliyorum. Herkese acil şifalar diliyorum