misssangreall Merhabalar sevgili anneler 19 aylık oğlum var kelimelerimiz; anne, baba, tak tak , ya ya ya , teyze 5-6 anlamlı kelimesi var dil terapistine götürmeyi düşünüyorum sizin bebeklerinizin kelimeleri nasıl dil terapistine giden var mı
Nur3452 misssangreall merhabalar. 17.aylık kızım da baba-gaga-yeye-mama-hoppa-havhav diyor genelde. Çok nadir anne dede nanana(ananne) diyor. Ben de götürmek istiyorum terapiste. Canı isteyince konuşuyor istemeyince asla konuşmuyor. Endişeliyim son günlerde. Derdini hareketleriyle, kendince anlamsız kelimeler ve tonlamalarla müthiş anlatıyor o yüzden mi konuşmaya ihtiyaç duymuyor bilemiyorum. Bir de kız çocuğu genelde erken konuşur derler ama bizde öyle bir durum yok. 3.ayından itibaren hergün düzenli kitap okuruz beraber, ona konuşması için ortam hazırlarım, fırsat tanırım buna rağmen bir türlü ileri gidemiyoruz
Havuclumama misssangreall canım küçük bence TV telefon vermeyin ve kitap falan okuyun bol bol konuşun onunla . dil terapisti için çok erken değil mi?
bayankitapkurdu misssangreall 20 aylığız. Hitapları geçiyorum çünkü herkesi biliyor çağırıyor. Kalk otur al ben gidiyorum babacım (en sevdiğim 🥰) karanlık olunca direk öcüler geliyor der. Banyo yapıcam. Çatala kakal diyor. Kafasını çarpsa kafam acıdı der. Kaynayan suyu görse kaynıyor der. Ayrana bayılıyor ayran ayran diye ortalığı yıkar 😅 daha çok say say bitmez. Maşşallah çok iyi gidiyoruz. Ama biz sürekli kitap okuyoruz. Onun etkisi çok
misssangreall Nur3452 Benim oğlum Havuclumama sarpmom2020 biraz tv izlemek durumunda kalmıştı tatilde o bizi duraklattı maalesef ama her derdini anlatıyor babanı çağır hadi gelsin diyorum elinden tutup getiriyor. Benim elimden tutup saklıyor beni babasını götürüyor koridora sonra kendide kaçıp gelıyor baba hadi bizi bul demek istiyor saklanbaç filan oynuyor bunlar hoşuma gidiyor ama konuşmuyor ve bir türlü işaret parmak olayına alıştıramadım :( Anne olmak zor vallahi zor .
sarpmom2020 misssangreall Benim oğlum 19 ayına girecek malesef yazdıklarınızı bile söyleyemiyoruz ne yapacağımı bilmiyorum
Prensescilek misssangreall Benim de kızım 19 aylik .Dil gelişimi inanılmaz güzel ilerliyordu inanır mısınız 12 .aylıkken cicek dedi .Çiçeği gösterdim ve annecim bunun adı çicek dedim ve beni tekrar etti . Ben çalışmaya başladım sanırım biraz fazla televizyon ,telefona maruz kaldı çocuğum ve suan yerinde sayıyor. Yine bir cok kelimesi var aslında ama desteklemek istiyorum .Bende bakacagim dil terapistine
Bebek2020_ misssangreall kızım 18 aylık. Daha çok kelime konuşuyor. 2 kelimelik cümleleri de var. Youtube den çocuk müzikleri açıyorum. Ordan öğrendikleri de var. Bazen bağımlısı olmasın diye bende eşlik ediyorum. Ama elimden geldiğince sık sık konuşuyorum. Oturma odası dışındayken şarkılarda söylüyoruz. Ona sorularda soruyorum. Organlarının ismini söylüyorum bildiklerini gösteriyor. Bazen hayvan isimlerini söylüyorum o da seslerini çıkarıyor. Eğer uslu bir bebekse kitap okuyun. Ben okuyamıyorum. Kızım sayfaları avuçluyor. Zeka kartlarımızda var. Ara ara çıkarıp meyve sebze ve hayvanları tanıtıyorum
bayankitapkurdu Prensescilek dediğim gibi kitap okumaya başladığımda oğlum da konuşmaya başladı. İlk anlamsız şeyler söylüyordu. Ya evet haklısın öyle olmalı falan diyip hep cevap veriyordum. Ve gün İçin hep konuşuyoruz. Yaptığım şeyleri anlatırım hep. Mesela yemek yapacaksam anlatırım bak şunu şöyle yapalım bunu böyle yapalım diye. Bebekle ne kadar çok konuşursanız o kadar çok yardımcı olursunuz. 30 milyon kelime kitabını okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Çok aydınlandım ben kitapla
Havuclumama misssangreall canım bunları diyorsa emin ol konuşacak bu kelimeleri çıkarıyorsa sizi anlıyorsa o zaman sorun yok. bence bol bol konuşun inşallah konuşacak. Sabırlı olun her çocuğun gelisimi farklı sağlıklı olsun da elbet konuşacak siz gene bir doktora gidin içiniz rahat olsun. Sevgiler🫂❤
Uykusuzhayat misssangreall çok erken daha bence biz iki yaşında gittik doktora sizden az kelimemiz vardı üstelik normal tv izletmeyin yeter demişti doktor
misssangreall Uykusuzhayat Teşekkür ederim yorumunuz için. Tv izletmeyip sürekli kitap okumak çok ilgilenmek işe yarar diye umuyorum. 🤲🏻 Yavrularımızın şansı güzel olsun bizlerede Allah kolaylık versin :) ❤️