Gogo Gerilik gibi düsünüp üzüntü duymayın. Oglum 3 yasında, 5,5 aylıkken ismini bebek konusması gibi ses taklidiyle söyleyebiliyordu. 7 ayllıken anne derken yasında konusacak gözüyle bakıyorduk ama kıs hastalıkları, sonra pandemi derken alıcı dil gelişimi oldukca geriledi. Ben internette bıcır.bıcır.co Buket hanımı tüm sosyal medya hesaplarından takip ediyorum videolarını uyguladım, siz de evde gösterdigi aktiviteleri yapabilirsiniz . 2 yas oldukca hırcın ve aglamaya müsait oluyor. Sabır önemli. renkler veya sayılardan daha önemli baska basit kelimeler özellikle fiiller üzerine calısın ama oyunla. evdeki nesnelerle yastık gibi. ev işlerinde zaten bazı kavramları görerek hafızasına kaydediyor hiç meraklanmayın. Bir de mesela gül gördügünüzde çicek demeyi ögretin ayı ilerledikçe gül oldugunu ögrenmesi kolaylasacak. illa aktivite yapacagız diye düsünmeyin evdeki su doldurmak ( bos şise dolu bardak gibi kavramlar ) bile ögreti onlar icin. Karton kutu ile evde sürüklemece, koltuk yastıklarından zorlu parkurlar kaydırak gibi ya da tırmandırmak gibi, sabahları günaydın öpücüğü , ( belirli rutinler gece gündüz ayrımı) mutlaka 2 saat ögle uykusu yaptırmaya calısın( oglum yapmıyordu gün kabusa dönüşüyordu) ve eger yakın komsunuz cocugu 2-3-4 yas cocugu olan varsa mutlaka oyun zamanı yapın uzun olmasına gerek yok haftada 1-2 sefer bi siz bi onlar 2 saat vakit geçirseler yeter. kapalı bir ortamda da acık ortamda da akran teması cok cok önemli. müdahil olmadan ( sadece gözetim ve birbirlerine zarar vermemelerini kontrol ederek) vakit geçirmeleri hem konusmasına hem de onlardan bir şeyler ögrenmesine sebep olacak. kelime ögretmek icin bir cümleyi 3 cümleye bölün. ve cocuk sarkıları kırmızı balık, ceviz adam , patates adam, ptobusun tekerleği yuvarlak gibi. şıp şıp damlamak, pat pat vurmak, güm güm gibi seslerden türeyen kelimeler ve aç uç kış yaz koş üç beş bir iki , ayna karsısında aaaaa oooo uuu eee gibi harfleri gülerek eglenerek sesli calısmalar yaptırmak işe yarayacaktır. Günde mutlaka 2-3 kitap ( farklı kitap olmak zorunda değil, o ilgilenmese de siz ara ara 5-7 dk okusanız o da yanınızda baska birşey yapsa da duyması ilerlemesine yardımcı olur) onu tedirgin etmeden ve istediklerini ifade etmesine tesvik edebilirsiniz. Siz de saglıcakla büyütün. 2 hafta ve 1 ay gibi bir sürede gelişim göstermez ise bir uzman desteği almanızda fayda olacaktır ama iciniz rahat olsun hemen fark edecek emin olun.