Merhaba tatlı kızlar nasılsınız?❤️
bu sıralar pek çok emzirmeyi sonlandırmayla ilgili postlar görüyorum. Kendimce emzirmeyi nasıl sonlandırdığımı anlatmak istedim. Belki aklınızdaki sorulara biraz olsun cevap bulabilirsiniz❤️
Ayza tam 24 aylıkken artık emzirme serüvenimize nokta koymaya karar verdim. Bu kararı almak kolay ama uygulamaya geçirmek bir hayli zor. Öncelikle annenin buna hazır olması gerekiyor. Ben iki kez üzüntüden hasta oldum ve vazgeçtim. Üçüncüde daha kararlıydım. Benim kızım 24 ay boyunca meme ağzında uyudu. Sürekli emerdi. Memeye aşırı düşkündü. Bir sabah kalktığımızda ve kesin olarak karar verdiğimde ise uyguladıklarım şu şekildeydi;
🌺Kızımın istediği vakitlerde değil, kendi oluşturduğum düzende emzirmeye başladım. Tabiki memeye çok düşkün olduğu için ilk başlarda buna şiddetle karşı çıktı. Biraz sinir krizi geçirdi de diyebilirim. Karşıma alıp “artık büyüdün, memede senin için yeterli süt yok. Ben süt olduğunda sana haber vereceğim.” Dedim. Çaresiz bir kabullenişe girdi🥲
🌺ilk gün 2 saatte bir, ikinci gün 3 saatte bir şeklinde emzirmeye aralığını açtım. Kademeli bir şekilde azalttım. Bu serüvende sürekli aklını dağıtmak gerekiyor çünkü canı sıkılan bir bebek gelip gidip emmek istiyor. Sürekli oyunlar oynadık. Mümkün olduğunca emmeyi unutturdum.
🌺gece en zor olanıydı diyebilirim. Sabaha kadar emen bir bebek tabiki sürekli uyanıp meme diye ağladı. Yine “unuttun mu? Sütü bardaktan içecektik. Memede süt kalmadı ki.” Gibi şeyler söyledim. Tam da tahmin ettiğim gibi çığlık atarak ağlamaya başladı. O noktada neredeyse vaz geçecektim ama kendime “hayır” dedim. “Onca uğraş ve kararlılık bu kadar kısa sürmemeli. Bir şekilde üstesinden gelebilirim.”
hemen kucağıma alıp pencereye götürdüm. Ortalık zifiri karanlıktı. “Bak kızım gördün mü? Henüz güneş uyanmamış. Kuşlar uyumuş, ağaçlar uyumuş, kediler ve köpekler hatta bulutlar bile uyumuş. Hadi şimdi yatalım, sabah güneş uyanınca bizde uyanıp kahvaltı yapalım.” Dedim. Şaşırtıcı bir şekilde kabul etti. Birlikte yatağa yattık. Sabah olup kızım uyanana kadar bir dakika bile susmadan masallar anlattım. Ciddiyim artık yanaklarım uyuşmaya başlamıştı. Hiç sorun değildi. Emmeden uyuyordu ve bu benim için büyük bir başarıydı. İlk geceyi bu şekilde atlattık.
🌺gündüzler artık daha kolaydı. “Süt var mı?” Diye soruyordu🥲 saatleri açmaya devam ettim ama geceleri asla emzirmedim. İkinci gece çok daha kolay oldu. Uyandığında yine sütü bardaktan içeceğimizi söylediğimde hemen kabul edip geri uyudu. Üçüncü gece ise hiç uyanmadı. Bir baktım sabah olmuştu. Yaşadığım şaşkınlığı anlayabilirsiniz sanırım🙈
kalbini kırmadan, üzmeden, memeyle olan bağını zedelemeden bu serüveni noktalamak en büyük hayalimdi. Yeri geldi çok ağladım çok üzüldüm. Farkında değilmişim ama bende emmesini çok seviyormuşum meğerse. Ve şimdi emzirme postlarını görünce bile hala burnumun direği sızlıyor 10 ay olmasına rağmen. O yüzden keyfini çıkarmanızı öneririm. Çünkü bir sabah yada bir gece son kez emecek, istesenizde bunun tekrarı olmayacak🥲
Olurda aklınıza takılan bir soru olursa bilgim dahilindeyse seve seve cevaplarım. kendinize iyi bakın tatlı kızlar❤️ Bu post burada dursun. Umarım birinin işine yarar🥰